کد خبر: 720443
تاریخ انتشار :

گزینه‌های ریاست کمیسیون اصل ۹۰ انتخاب شدند

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از انتخاب گزینه‌های ریاست کمیسیون اصل ۹۰ از سوی هیات رئیسه خبر داد.

گزینه‌های ریاست کمیسیون اصل ۹۰ انتخاب شدند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق آیین نامه داخلی، هیات رییسه مجلس باید حداقل دو نفر را به عنوان گزینه ریاست کمیسیون اصل ۹۰ به صحن علنی مجلس پیشنهاد دهد تا نمایندگان یک نفر را به عنوان رئیس کمیسیون اصل ۹۰ انتخاب کنند.

وی افزود:‌ آقای پژمان‌فر و آقای موحد کاندیدای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ شدند و هیات رئیسه مجلس نیز آن‌ها را به صحن علنی معرفی کرد که این موضوع در دستور جلسه هفته جاری مجلس قرار دارد تا تکلیف رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در اولین سال فعالیت مجلس دوازدهم مشخص شود.

طبق آیین نامه داخلی، رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی با پیشنهاد حداقل دو نفر توسط هیأت رئیسه مجلس از بین اعضای ثابت کمیسیون و با رای مجلس برای مدت یک سال انتخاب می‌شود.

کمیسیون اصل ۹۰،  ۸ عضو ثابت دارد که در ابتدای شروع به کار مجلس توسط روسای شعب و هیات رییسه انتخاب می‌شوند و از هر کمیسیون تخصصی نیز یک نفر به عضویت این کمیسیون در می‌آیند.

نصرالله پژمان‌فر، فرهاد بشیری، محمد امیر، محمد معتمدی‌زاده، علی کشوری،‌ سیدمحمد موحد، حسینعلی حاجی دلیگانی و مصطفی معینی آرانی، ۸ عضو ثابت کمیسیون اصل نود مجلس دوازدهم هستند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها