کد خبر: 720493
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با محمدعلی پورمختار

صداوسیما به عنوان تریبون نظام باید دقتش را بالا ببرد

یک فعال سیاسی گفت: صداوسیما به عنوان تریبون نظام باید در انتشار اخبار مربوط به پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی دقت نظر خود را بالاتر ببرد.

صداوسیما به عنوان تریبون نظام باید دقتش را بالا ببرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه‌نیوز - پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی قطعی است و این موضوع انتظار همه عقلا و مردم هم هست زیرا رژیم صهیونیستی با ترور اسماعیل هنیه علاوه بر آنکه یکی از مهم‌ترین چهره‌های مقاومت را به شهادت رساند به خاک ایران نیز تعدی کرد و ایران بر اساس موازین بین‌المللی حق دارد پاسخ این گستاخی صهیونیست‌ها را بدهد اما در اخیرا برخی کارشناس‌ها یا مجریان صداوسیما سخنانی می‌گویند که باعث ایجاد تنش فکری در میان مردم می‌شود؛ اینکه یک مجری می‌گوید: «تا ساعاتی دیگر مردم دنیا شاهد صحنه‌های محیرالعقولی خواهند بود» یا مرندی، مشاور وزارت خارجه در توئیتی با انتشار تصویری از پرتاب موشک های سپاه می‌نویسد: «ترک کنید؛ دارند می آیند»، بلافاصله مجری صداوسیما نیز اعلام کرد». بسیاری این پرسش را مطرح می‌کنند که نتیجه این نوع سخنان چیست؟ آیا بر آرامش افکار عمومی تأثیر منفی نمی‌گذارد؟

محمدعلی پورمختار، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «ترور رژیم صهیونیستی داخل خاک ایران مصداق تجاوز به خاک ما محسوب می‌شود و خلاف آشکار قواعد بین‌المللی بود. ایران هم بر اساس منشور ملل متحد حق دارد که پاسخ دهد و این کار را حتما انجام خواهد داد اما اینکه چه زمانی و به چه شکلی باشد، هنوز مشخص نیست».

او ادامه داد: «اینکه یک نفر به عنوان کارشناس یا مجری در صداوسیما حرفی بزند که مثلا امشب حمله می‌شود یا دنیا در ساعت آینده اتفاقاتی را شاهد خواهد بود، این حرف او را نباید به عنوان موضعی رسمی در نظر گرفت زیرا او فقط به عنوان یک مجری برنامه تلویزیونی حرفی را زده است و ممکن است حتی نظر شخصی خود را بیان کرده باشد. اما این مسئله مشخص است که صداوسیما به عنوان تریبون نظام باید در انتشار اخبار مربوط به پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی دقت نظر خود را بالاتر ببرد».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «البته این را هم بگویم که ممکن است گاهی عملیات‌های روانی از سوی ایران وجود داشته باشد. جنگ روانی هم در این موقعیت جایگاه خودش را دارد و مستأصل نگه داشتن صهیونیست‌ها و در حالت آماده‌باش نگه داشتن آنها عملا انرژی‌شان را می‌کاهد زیرا آنها باید شبانه‌روز در حالت آماده باش همه نیروها و تجهیزاتشان باشند».

پورمختار در پایان گفت: «من تصور می‌کنم پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی متفاوت از حتی عملیات وعده صادق باشد. ایران به شیوه‌ای پاسخ می‌دهد که صیهیونیست‌ها متحیر می‌شوند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها