کد خبر: 720556
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد

دعوای آمریکا و اسرائیل بر سر وضعیت منطقه!

آمریکایی‌ها ضمن حمایت از رژیم صهیونیستی ، نتانیاهو را در افزایش تنش‌های منطقه مقصر دانسته و مدام به وی گوشزد می‌کنند. این رویکرد اما مورد انتظار نتانیاهو نبوده و گویی سبب کدورت بین او و آمریکا شده است.

دعوای آمریکا و اسرائیل بر سر وضعیت منطقه!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - بحران آفرینی‌های نتانیاهو اگرچه به ماندن او در قدرت کمک کرده اما صدای بزرگترین حامی وی یعنی آمریکا را درآورده است! شاهد انکه در فقره اخیر یعنی ترور اسماعیل هنیه در تهران که همه می‌دانند پاسخ مناسب را از سوی ایران به دنبال خواهد داشت، طرف آمریکایی ضمن حمایت از رژیم صهیونیستی مدام دعوت به کاهش تنش می‌کند! رویکردی که مورد پسند نتانیاهو و همکارانش نیست.

در این راستا شبکه ۱۲ اسرائیل از مکالمه تند رئیس جمهور امریکا با نتانیاهو خبر داده است. به گزارش این رسانه اسرائیلی بایدن در این تماس گفته:  «این بار آمریکا از اسرائیل در برابر ایران محافظت خواهد کرد، اما دیگر تشدید تنش نکن دوباره نجاتتان نخواهیم داد.» 

شبکه ۱۲ اسرائیل اعلام کرده که وقتی نتانیاهو مدعی شد در مذاکرات آتش بس در حال پیشرفت است، بایدن با صدای بلند به نتانیاهو گفت: «چرند تحویل من نده.» بر اساس این گزارش، بایدن صدایش را بلند کرد: «یک توافق [با حماس] اکنون مهم‌ترین چیز است!»

دیگر نشانه بالا گرفتن اختلافات بین آمریکا و رژیم صهیونیستی را آنجا می‌بینیم که آستین، وزیر دفاع آمریکا می‌گوید: «در گفت‌وگو با وزیر جنگ اسرائیل دربارهٔ تدابیر اضافی برای دفاع از اسرائیل و تحرکات برای بهبود وضعیت نیروهایمان اطلاع‌رسانی کردم.» او تاکید می‌کند که «تشدید بیشتر اوضاع حتمی نبوده و تمام طرف‌ها از کاهش تنش ازجمله تکمیل توافق آتش‌‌بس در غزه بهره می‌برند.»

این رویکرد آمریکایی‌ها اما اصلا مورد پسند و انتظار نتانیاهو نبود. از همین رو دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو در سیاست‌های آمریکا مداخله نمی‌کند و آمریکایی‌ها هم نباید در سیاست اسرائیل مداخله کنند.

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها