کد خبر: 720657
تاریخ انتشار :

رتبه بندی معلمان | اجرای رتبه بندی معلمان

خبر فوری دولت برای واریز معوقات رتبه بندی معلمان | جیب معلمان با این واریزی پرپول می شود

جزئیات تازه از اجرای رتبه بندی معلمان را با ما دنبال کنید.

خبر فوری دولت برای واریز معوقات رتبه بندی معلمان | جیب معلمان با این واریزی پرپول می شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبرنگار شایلین بهبودی:

آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان و فرهنگیان اطلاعیه مهمی صادر کرد.

پیرو اطلاعیه قبلی به اطلاع می رساند با عنایت به اینکه فرآیند پایان مهلت یکساله افراد فاقد رتبه به صورت اتوماتیک شده است به افراد اطلاع رسانی نمایید .

به عنوان مثال فردی که در مورخ ۱۴۰۲/۵/۱ سال گذشته فاقد رتبه شده در مورخ ۱۴۰۳/۵/۱به طور اتوماتیک امکان بارگذاری مدارک برایش فراهم میشود و از وقتی که وارد پنجره مای شود به مدت یکماه مهلت بارگذاری مدارک است .

جزئیات نهایی از رتبه بندی معلمان 1403

منادی گفت: طبق مصوبه دیوان محاسبات، رتبه‌بندی شامل کانون پرورشی فکری کودکان، مدارس استثنایی، پژوهش‌سراها و ۱۵۰۰ نفر از کارکنان سازمان نوسازی مدارس نمی‌شد که با دفاعیات ما، آنها هم مشمول می‌شوند. علاوه بر آن بیش از ۷۰ هزار معلم مهرآفرین نیز رتبه‌بندی می‌شوند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درعین حال گفت: در این بین حدود ۲ هزار کارمند مشغول در ادارات آموزش و پرورش داریم که مشمول رتبه‌بندی نمی‌شوند در صورتی که آنها معلم شده و به خدمت‌شان در مدارس ادامه دهند، شامل رتبه‌بندی هم خواهند شد برای آنها هم راهکار داریم تا مشکل حل شود.

وی رتبه‌بندی را یک کار بسیار ارزشمندی خواند و گفت: بعد از ۱۰۰ سال از تاسیس مدارس جدید تحولی در عرصه مدارس رخ نداده بود که رتبه‌بندی یک تحول واقعی بود. با رتبه‌بندی عنصر رقابت وارد آموزش و پرورش شد و علاوه بر آن شأن و منزلت معلمان حفظ شد و کیفیت آموزش هم ارتقاء پیدا می‌کند.

منادی در واکنش به انتقادات برخی از نمایندگان مبنی بر اجرا نشدن درست رتبه‌بندی تصریح کرد: ما می‌خواستیم که با رتبه‌بندی، معلمان ۸۰ درصد حقوق اعضای هیات علمی را بگیرند که قانون اجازه نداد اما با رتبه‌بندی جدید حقوق معلمان از سه تا هفت میلیون تومان افزایش پیدا کرد به طوری که قریب به ۳۰ درصد حقوق هر معلم را رتبه‌بندی تشکیل می‌دهد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این‌ رتبه‌بندی را برای معلمان سازمان آموزش و فنی حرفه‌ای کشور در نظر گرفتیم تا آنها نیز مشغول رتبه‌بندی شوند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها