کد خبر: 720818
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با حسین سبحانی‌نیا

سهم‌خواهی سبب شد معرفی کابینه طول بکشد

یک فعال سیاسی گفت: به نظر می‌رسد سهم‌خواهی‌ها درون جریان پشت سر دولت باعث شده است که کار معرفی وزرای پشینهادی به مجلس طول بکشد.

سهم‌خواهی سبب شد معرفی کابینه طول بکشد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه‌نیوز - دولت مسعود پزشکیان در شرایط سختی شروع به کار کرده است و سطح انتظارات از دولت هم بالاست. حالا پرسش آن است که مهم‌ترین اولویت‌های دولت چهاردهم چه باید باشد؟

حسین سبحانی‌نیا، فعال سیاسی، درباره این موضوع «نامه‌نیوز» گفت: «همان‌طور که خود آقای پزشکیان تأکید داشته است، اولویت کارها رفع مشکلات اقتصادی است؛ به نحوی که مردم احساس کنند که مشکلات در حال حل شدن است بنابراین مهم‌ترین اولویت دولت باید حل مشکلات معیشتی باشد. البته تا انتخاب وزرا نمی‌شود گفت که روی این مسئله کار جدی صورت می‌گیرد. باید اعضای کابینه نهایی شوند. آن طور که گفته‌اند تا آخر هفته وزرای پیشنهادی به مجلس ارائه می‌شود هرچند انتظار می‌رفت که زودتر از اینها این کار انجام شود. با تعیین وزرا انتظارات عمومی به شکلی واضح‌تر پیش روی دولت قرار می‌گیرد و از آنجاست که مردم انتظاراتشان را مطالبه خواهند».

او ادامه داد: «مسئله دیگر در حوزه سیاست خارجی است. آقای پزشکیان، ظریف و نزدیکان آنها شعارهایی می‌دادند مبنی بر حل مشکلات دیپلماتیک. حالا ترور شهید هنیه را شاهد بودیم و البته انتظار عمومی برای پاسخدهی درخور به رژیم صهیونیستی. در این عرصه هم باید واقع‌بینی وجود داشته باشد؛ به نحوی که هم پاسخ افکار عمومی داده شود و هم آنکه در دنیا بتوانیم از واکنش‌ خود دفاع کنیم و بگوییم که این حق مشروع ما بوده است که در قبال رژیم صهیونیستی واکنش دهیم تا در نهایت فضاسازی گسترده علیه ما صورت نگیرد در عین حال باید پاسخ محکم و جدی به رژیم صهینیستی بدهیم و این یک واقعیت مسلم است».

این نماینده اسبق مجلس همچنین بیان کرد: «یکی از مسائلی که آقای پزشکیان خیلی جدی مطرح می‌کرد، این بود که وزرا را هرچه سریع‌تر  به مجلس معرفی کند و حتی در مراسم تحلیف وزرای پیشنهادی را به مجلس معرفی کند اما مجموعه‌ای که متولی بررسی گزینه‌های وزارت بود یعنی آقای ظریف و شورای راهبری نتوانستند این امر را بر اساس آنچه وعده‌ داده می‌شد، پیش ببرند».

سبحانی‌نیا در پایان گفت: «به نظر می‌رسد سهم‌خواهی‌ها درون جریان پشت سر دولت باعث شده است که کار معرفی وزرای پشینهادی به مجلس طول بکشد. هر کدام از طیف‌های آن جریان خواسته‌هایی را از دولت چهاردهم دارد و همه اینها باعث شده است که آقای پزشکیان تا این لحظه به جمع‌بندی نرسد. اولویت کار رئیس‌جمهور مقدم بر همه چیز معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس است و هرچه سریع‌تر باید این کار انجام شود. مشخصا امروز بیش از همیشه کشور نیاز به وزیر امور خارجه دارد زیرا مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی طوری است که باید وزیر خارجه مستقر مشخص باشد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها