کد خبر: 720884
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد

رفت‌وآمدها معنادار در تهران

دبیر شورای امنیت ملی روسیه دیروز بعد از رایزنی‌هایش در تهران، راهی باکو شد.

رفت‌وآمدها معنادار در تهران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - خاورمیانه در شرایط خاص و پرتنشی به سر می‌برد. اینکه ایران کی و چطور پاسخ جنایت اخیر رژیم صهیونیستی یعنی ترور اسماعیل هنیه را خواهد داد، معلوم نیست اما اینکه حتما پاسخی می‌دهد جای شک و تردید ندارد. همین اطمینان نیز سبب افزایش نگرانی‌ها در سطح جهان شده است. در پی این اوضاع شاهد رفت‌و‌آمدهای معنادار در تهران هستیم. از یک طرف مقام روس می‌آید و از طرف دیگر آمریکا مدعی است که پیغام فرستاده!

مسافر باکو

سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت ملی روسیه عصر دیروز تهران را به مقصد باکو ترک کرد. این مقام روسیه امروز به تهران آمده و با مسعود پزشکیان رییس جمهور ایران دیدار کرد و گفتگو کرد. رئیس جمهور کشورمان در ملاقات با او تاکید کرد که «رژیم صهیونیستی پاسخ گستاخی و جنایت خود را دریافت خواهد کرد».

دبیر شورای امنیت ملی روسیه جلسه‌ای هم با سرلشکر باقری داشت و بر آمادگی کشورش برای همکاری همه‌جانبه با ایران در امور منطقه‌ای تاکید کرد.

سفر وی به باکو بعد از ترک تهران را با توجه به روابط آذربایجان و اسرائیل می‌توان معنادار تلقی کرد خاصه اگر افزایش تنش‌ها در منطقه بعد از اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی و تاکید تهران بر خوانخواهی را در نظر داشته باشیم. 

ادعای واشنگتن

لازم به ذکر است که در کنار تلاش‌های روسیه، آمریکا نیز مدعی است که از سوی برخی کشورهای منطقه برای ایران پیام فرستاده و خواستار کاهش تنش شده است. همزمان با این ادعای آمریکایی‌ها وزیرخارجه اردن نیز مهمان تهران بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها