کد خبر: 720970
تاریخ انتشار :

گروه الثوریون، عامل حمله به عین الاسد چه کسانی هستند؟

گروه «الثوریون» به معنی انقلابی ها مسئولیت حمله به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق را بر عهده گرفته است. این گروه وابسته به چه شاخه ای است و تا کنون چه عملیات هایی انجام داده است.

گروه الثوریون، عامل حمله به عین الاسد چه کسانی هستند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه «الثوریون» به معنی «انقلابی ها» مسئولیت حمله راکتی دوشنبه شب- ۱۵ مرداد ۱۴۰۳- به پایگاه عین الاسد چند نیروی آمریکایی مجروح شده‌اند. دور جدیدی از حملات به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه از شامگاه پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده است.

گروه الثوریون وابسته به کیست؟

در روزهای اخیر کانالی جدید در پیام‌رسان تلگرام تحت عنوان الثوریون ایجاد شده که خود را بخشی از تشکیلات مقاومت اسلامی عراق معرفی کرده و مسئولیت این حمله را نیز قبول کرده است.  

این گروه عراقی تاکنون با انتشار سه بیانیه حملات اخیر به محل استقرار نظامیان آمریکایی در پایگاه‌ «عین الاسد» در غرب عراق و دو حمله به پایگاه آمریکا در میدان گازی «کونیکو» در شرق سوریه را به عهده گرفته است.

گروه الثوریون در بیانیه‌های خود «خروج آخرین سرباز آمریکایی» از خاک عراق را هدف این دست از عملیات ها خوانده است. در متن بیانیه گروه الثوریون امده است:« ما مسئولیت هدف‌گیری پایگاه عین الاسد وابسته به اشغالگران آمریکایی در غرب عراق با چندین فروند موشک و پهپاد که در شامگاه امروز دوشنبه انجام شد را برعهده می‌گیریم و تاکید می‌کنیم این عملیات با استفاده از امکانات پیشرفته تا زمان خروج آخرین سرباز آمریکایی از اراضی عراق ادامه خواهد داشت».

خبرگزاری فارس ضمن بازنشر خبر این گروه نوشته است که «تا پیش از این نامی از آن در رسانه‌های عراقی وجود نداشت».

برخی منابع خبری نیز الثوریون را به حرکت «حزب‌الله النجباء» وابسته می دانند.

جنبش «حزب‌الله النجباء» گروه شبه نظامی شیعه فعال در سوریه و عراق است که در سال ۲۰۱۳ توسط اکرم الکعبی برای حمایت از بشار اسد در سوریه علیه شورشیان اسلام گرا تأسیس شد. 

گروه الثوریون چیست؟

این گروهشبه نظامی از سوی حزب الله لبنان نیز حمایت می شود و به عنوان بخشی از محور مقاومت عمل می کند. 

بر اساس اطلاعات مندرج در رسانه های نزدیک به این گروه ،نهضت نُجَباء ایدئولوژی انقلاب اسلامی ایران را پذیرفته، رهبر ایران را رهبر خود می داند وبه دنبال ایجاد یک دولت همسو با ایران در عراق، اخراج نیروهای آمریکایی و متحدانش از این کشور و پیشبرد منافع ایران در سراسر خاورمیانه است.

HHN یک کانال تلویزیونی به نام تلویزیون النجبه دارد که مقر آن در بغداد، عراق است

در مارس ۲۰۱۹، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، حرکت حزب الله النجبه (و تمام نام های مستعار و اجزای آن) و رهبر آن اکرم الکعبی را تحریم‌ و تمام دارایی‌های آنها را مسدود اعلام کرد.

حمله به عین الاسد با مسئولیت الثوریون

یک مقام نظامی آمریکا اعلام کرد در حمله راکتی دوشنبه شب علیه نیرو‌های آمریکا و ائتلاف در پایگاه هوایی عین الاسد در عراق، چندین نیروی آمریکایی زخمی شدند. شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد، خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: دو موشک کاتیوشا به پایگاه هوایی عین الاسد در عراق شلیک شد.

گزارش‌های غیررسمی از ۶ کشته و ۱۹ زخمی در پی حمله به پایگاه عین الاسد خبر می‌دهد.

منبع

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها