کد خبر: 721094
تاریخ انتشار :

درخواست ایران از افغانستان برای اعلام نتیجه بررسی‌ درباره حمله به کنسولگری مزارشریف

وزارت امور خارجه امروز در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز شهادت دیپلمات‌ها و خبرنگار ایرانی در مزارشریف اعلام کرد که حق خود را برای پیگیری این اقدام تروریستی و پاسخگویی به ملت ایران محفوظ دانسته و از حکومت سرپرست افغانستان می‌خواهد نتیجه بررسی‌های خود را درباره عاملان این جنایت اعلام و آنها را مجازات کند.

درخواست ایران از افغانستان برای اعلام نتیجه بررسی‌ درباره حمله به کنسولگری مزارشریف
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) ۱۷ مرداد و به مناسبت سالروز شهادت دیپلمات‌ها و خبرنگار ایرانی در مزارشریف بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است: ۲۶ سال پیش در هفدهم مرداد ۱۳۷۷، پس از سقوط شهر مزارشریف به دست نیروهای طالبان، هشت دیپلمات و یک خبرنگار جمهوری اسلامی ایران برخلاف تمامی اصول دیپلماتیک، حقوق و قوانین بین‌المللی و تعهدات انسانی و اخلاقی، در سرکنسولگری ایران در مزار شریف مظلومانه به شهادت رسیدند. 

قطعنامه ۱۲۶۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد، حمله به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف و قتل دیپلمات‌های ایرانی و یک خبرنگار را نقض آشکار قوانین بین‌المللی اعلام کرد. 

در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حق خود را برای پیگیری ابعاد مختلف این اقدام تروریستی دردناک و پاسخگویی به ملت شریف ایران و خانواده‌های داغدار محفوظ دانسته و بار دیگر از حکومت سرپرست افغانستان می‌خواهد نتیجه بررسی‌های خود را درباره عاملان این جنایت اعلام و مجازاتی را که شایسته آنهاست، اعمال کند. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها