کد خبر: 721102
تاریخ انتشار :

حماس، صهیونیست‌ها را غافلگیر کرد!

رسانه‌های عبری و مقام‌های اسرائیلی به انتخاب «یحیی السنوار» به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس واکنش نشان دادند و برخی از این رسانه‌ها این اقدام را یک «اتفاق غافلگیر کننده» و پیامی برای رژیم صهیونیستی دانستند، مبنی بر اینکه «حماس همچنان قدرتمند است».

حماس، صهیونیست‌ها را غافلگیر کرد!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جنبش حماس شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد یحیی السنوار، رئیس حماس در غزه را به عنوان رئیس دفتر سیاسی این جنبش تعیین کرده است.

این اقدام بعد از آن صورت گرفت که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس هفته پیش در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران ترور شد.

در این راستا رسانه‌های عبری و مسئولان اسرائیلی به انتخاب السنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس واکنش نشان دادند.

«روعی کایس» خبرنگار امور عربی شبکه کان گفت: در حقیقت انتخاب السنوار بعد از یک هفته از ترور هنیه یک اتفاق غافلگیر کننده است. السنوار رهبر حماس در غزه یکی از مهندسان حمله طوفان الاقصی در هفت اکتبر است. تعیین السنوار پیامی از سوی حماس است مبنی بر اینکه او زنده است و رهبری حماس در غزه همچنان موجود و قوی است و قصد ماندن در قدرت را دارد.

«ایهود یعاری» تحلیلگر امور منطقه در کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: تعیین السنوار یک مفهوم نمادین برای تاکید بر جایگاه او در حماس دارد.

«آوی یسخاروف» تحلیلگر امور منطقه در روزنامه تایمز اسرائیل نیز گفت: حماس خطرناک‌ترین شخص را برای رهبری خود انتخاب کرده است.

روزنامه معاریو نیز نوشت: انتخاب السنوار مانوری از سوی حماس است.

شبکه کان رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که انتخاب السنوار نشان می‌دهد که حماس در غزه همچنان قدرتمند است.

«یونی بن مناحم» تحلیلگر اسرائیلی گفت: انتخاب السنوار پیروزی برای ایران است.

«دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به انتخاب السنوار گفت: جای السنوار در کنار «محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های القسام است.

هدف از این اظهارنظر اشاره به ادعای ارتش رژیم صهیونیستی درباره ترور الضیف در خان یونس است؛ ادعایی که حماس آن را رد کرده است.

برخی خانواده‌های اسرای اسرائیلی نیز می گویند، اینکه السنوار زنده است، یک مشکل محسوب می‌شود.

از زمان جنگ غزه رژیم صهیونیستی برای ترور السنوار به خاطر نقش او در عملیات طوفان الاقصی تلاش می‌کند؛ عملیاتی که چهره دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی را به دلیل شکست در هفت اکتبر در مقابل جهان تغییر داد.

همچنین «اسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بعد از تعیین السنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس خواهان ترور فوری او شد.

او مدعی شد: تعیین السنوار به عنوان رهبر حماس دلیل دیگری برای نابودی او و از بین بردن این گروه است.

همچنین «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا درباره یحیی السنوار گفت: السنوار همیشه درباره رسیدن به آتش بس حرف اول و آخر را زده و می‌زند. برای همین او باید درباره آتش بس تصمیم بگیرد. مذاکرات درباره تبادل اسرا به مرحله آخر رسیده است و طرف‌ها باید در سریع‌ترین زمان ممکن به توافق برسند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها