کد خبر: 721182
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد

حقوق نجومی یا مازاد بر سقف؟!

آماری که دیوان محاسبات از پرداخت حقوق‌های به قول خودش مازاد بر سقف داده، زیر ذره‌بین کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

حقوق نجومی یا مازاد بر سقف؟!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - رئیس دیوان محاسبات کشور اعلام کرده که: در سال گذشته ۱۰ هزار و ۱۷۴ نفر در ۱۲ مجموعه مازاد بر سقف حقوق و مزایا، دریافتی داشته‌اند! آمار اعلامی او بسیار مورد توجه قرار گرفت زیرا با وجودی که این مسئول دولتی نام «حقوق نجومی» را به «مازاد بر سقف» تغییر داد تا از حساسیت موضوع بکاهد، این موضوع از نگاه کاربران شبکه‌های اجتماعی و فعالان رسانه‌ای دور نماند.

برخی از واکنش‌ها به این حجم از حقوق نجومی در دولت سیزدهم را مرور می‌کنیم:

 

«رویداد 24» استفاده از عبارت «مازاد بر سقف» و ادبیات رئیس دیوان محاسبات را مصداق لاپوشانی این حجم از حقوق نجومی دانست.

 

سارا معصومی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب نوشت: رئیس دیوان محاسبات کشور: در سال گذشته ۱۰ هزار و ۱۷۴ نفر در ۱۲ مجموعه مازاد بر سقف حقوق و مزایا، دریافتی داشته‌اند. ( در همان روزهایی که سفره مردم عادی هر روز کوچک‌تر، فقیرتر شد و در همین فضا فراخوان برای تامین پول اجاره خانه هموطنان ما داده می‌شد،  در همان روزهایی که ...)

 

محمدحسن نجمی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب نوشت: مازاد بر سقف همان ‎#حقوق_نجومی در دولت ۱۱ و ۱۲ است اما چون در دولت ۱۳ بوده میشه «مازاد بر سقف»! البته این «مازاد بر سقف» از جنس همان دستاوردهای دولت ۱۳ است!

وی همچنین نوشت: «اگر هر کدام متوسط ۱۰ میلیون تومان بیشتر گرفته باشند، می‌شود ماهی ۱۰۰میلیارد تومان و در سال هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان!»

 

قربانعلی صلواتیان با هشتک معیارهای دوگانه نوشت: حقوق نجومی در دولت روحانی بد بود، بعدا خوب شد.

 

هادی محمدی با کنایه نوشت: «دستاورد دولت سیزدهم».

 

گفتنی است، برخی از کاربران حامی دولت سیزدهم نیز در واکنش به انتقاداتی که صورت گرفت، به مخارج و هزینه‌های زندگی به خصوص در تهران اشاره کرده و از دریافت و پرداخت حقوق‌های «مازاد بر سقف» دفاع کردند!

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها