کد خبر: 721344
تاریخ انتشار :

رسانه عبری: نتانیاهو از ترس فروپاشی کابینه، در معامله با حماس کارشکنی می‌کند

روزنامه عبری معاریو ضمن ابراز نگرانی نسبت به گسترش دامنه جنگ و اینکه در صورت وقوع آن رژیم صهیونیستی مجبور به درگیری در هفت میدان مختلف خواهد شد، نوشت، بنیامین نتانیاهو از انجام اقدام مورد نیاز یعنی معامله تبادل اسرا با حماس امتناع می‌ورزد.

رسانه عبری: نتانیاهو از ترس فروپاشی کابینه، در معامله با حماس کارشکنی می‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر از مسئولیت خود درباره حمله هفت اکتبر طفره رفته و به دنبال راه‌هایی برای اخراج «یوآو گالانت» وزیر امنیت خود است. نتانیاهو در حالی از امضای قرارداد با حماس خودداری می‌کند که منطقه «غلاف غزه» متلاشی و شمال فلسطین اشغالی در مرز با لبنان در آتش است.

روزنامه عبری معاریو نوشت: مشکل این است که نتانیاهو مدت‌هاست دیگر بر اوضاع کنترل ندارد و از یک طرف آلت دست «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت ملی و «بتسئلیل اسموتریچ» وزیر دارایی خود و از طرف دیگر همسر و پسرش شده است و دیگر نمی‌دانیم که باید از کدام طرف بیشتر بترسیم.

طبق این گزارش، «نتانیاهو امروز در برابر گزینه تاریخی است و منابع دولت آمریکا تاکید می‌کنند که گزینه عربستان همچنان پویا و موجود است.

در این گزارش آمده است که معامله درباره غزه به تحقق نیمه فوری توافق عادی‌سازی روابط با عربستان اجازه داده و در تشکیل رسمی ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران و در رأس آن با مشارکت آمریکا و اسرائیل کمک خواهد کرد.»

«بن کسپت» نویسنده این مقاله گفت، تکمیل قرارداد در غزه همچنین به پایان دادن اتفاقات در شمال فلسطین اشغالی با توافق یا بدون توافق کمک خواهد کرد.

در همین راستا، او افزود، نتانیاهو می‌داند که باید بعد از دولت‌های امارات، بحرین، مراکش و کشورهای دیگر روابط خود را با عربستان عادی‌سازی کند. بنابراین باید درباره مسئله فلسطین کاری کند و باید به مذاکرات برگردد.

وی گفت: نتانیاهو از تشکیل کشور فلسطین نگران نیست، بلکه از فروپاشی کابینه‌اش می‌ترسد و تنها به این دلیل بر روی آینده همه ما شرط‌بندی و امنیت ما را قمار کرده و در انتظار دونالد ترامپ است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها