کد خبر: 721759
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با علی‌محمد نمازی

نقدهای اصلاح‌طلبان به کابینه پزشکیان از سر دلسوزی است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مصداق واقعی کابینه وفاق ملی کابینه دولت آقای هاشمی بود که از راست و چپ در آن حضور داشتند. اکنون دو وزارتخانه اطلاعات و کشور که مربوط به حوزه سیاست و امنیت کشور است محل بحث است.

نقدهای اصلاح‌طلبان به کابینه پزشکیان از سر دلسوزی است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 نامه‌نیوز - کابینه پیشنهادی پزشکیان محل بحث‌، نقد و نظرهای گسترده‌ای شده است و مشخصا اصلاح‌طلبان به عنوان حامیان اصلی دولت نسبت به آن روی خوشی نشان ندادند.

علی‌محمد نمازی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «معمولا می‌گویند که مادر واقعی همیشه بیش از دایه دلسوز فرزند خود است. الان هم اصلاح‌طلبان از سر دلسوزی اگر مشکلاتی را می‌بینند به آقای پزشکیان تذکر می‌دهند و خواهان اصلاح امور از همین ابتدای کار هستند. چهره‌ها و احزاب اصلاح‌طلب در حمایت از آقای پزشکیان در عرصه انتخابات با همه توان وارد میدان شدند تا هم ضرورت مشارکت را برای مردم تبیین کنند و هم آنکه جلوی حاکم‌شدن جریان تندرو را بگیرند و از همه مردم دعوت به شرکت در انتخابات کردند. اصلاح‌طلبان بعد از چندسال یکدستی حاکمیت وارد صحنه شدند و از آقای پزشکیان حمایت کردند؛ اویی که خواهان تغییر وضع موجود بود و شعارهاییی از جمله برچیده‌شدن تحریم‌ها و رفع مناقشات ایران در عرصه بین‌المللی از طریق گفت‌وگو ارائه می‌داد. مردم هم دیدند که آقای پزشکیان می‌خواهد شیوه مدیریت کشور تغییر کند و به همین دلیل به او رأی دادند».

او ادامه داد: «انتظار مردم این بود که آقای پزشکیان بر اساس شعارهایش، برنامه‌محور عمل کند و کابینه‌ای را چیدمان کند که بتواند باعث تحقق عمران، آبادی و توسعه کشور باشد. شورای راهبری به ریاست آقای ظریف و کمیته‌های کاربردی هم تشکیل شد و خود من در مصاحبه‌هایم می‌گفتم که دست آقای پزشکیان درد نکند که به صورت سازمانی و تشکیلاتی و بر اساس تجمیع نظرات قرار است کابینه‌اش را انتخاب کند. وقتی آقای ظریف به عنوان معاون راهبردی آقای پزشکیان می‌گوید 9نفر از اصولگرایان جزو وزرا هستند و از ده نفر باقی‌مانده سه نفر نامزدهای اصلی بودند، شش نفر دوم یا سوم بودند و الباقی گزینه‌های پنجم بودند، باید دانست که اشکالی در کار است. همه موفقیت آقای پزشکیان را می‌خواهیم و اصلاح‌طلبان از باب دلسوزی می‌خواستند که آقای پزشکیان کابینه خودش را روی کار بیارود و حالا و وقتی آقای ظریف با آن میزان ملاحظه‌کاری استعفا می‌دهد، اصلاح‌طلبان به مراتب اولی حق دارند ناراضی باشند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اصلاح‌طلبان که از اول گفتند ما نامزدی برای دولت نداریم و مهم حل مشکلات کشور است. به نظر سخت است که گفت میانگین 19نفر در کابینه موجود قادر به حل مشکلات کشور باشند».

نمازی در پایان گفت: «مصداق واقعی کابینه وفاق ملی کابینه دولت آقای هاشمی بود که از راست و چپ در آن حضور داشتند. آقای هاشمی هم در چیدمان کابینه با کسی چانه‌زنی نکرد و همه زمانی متوجه لیست وزرای پیشنهادی شدند که او لیست را به مجلس ارائه داد. اکنون دو وزارتخانه اطلاعات و کشور که مربوط به حوزه سیاست و امنیت کشور است محل بحث است که می‌شد به افرادی نزدیک‌تر به تفکر آقای پزشکیان سپرده شود. من تصور می‌کنم عکس‌العمل اصلاح‌طلبان به کابینه پیشنهادی از سر دلسوزی است و اگر مواضع محکمی گرفته می‌شد همه می‌خواهند دولت در ادامه مسیر دچار مشکل نشود و مطمئن هم هستم آقای پزشکیان از نقدهای اصولی نه‌تنها ناراحت نمی‌شود بلکه استقبال می‌کند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها