کد خبر: 721944
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با حسین ابراهیمی

نباید دولت را تنها گذاشت

یک فعال سیاسی گفت: سخن آقای پزشکیان معقول است که باید اجازه دهیم عملکرد دولت دیده شود و بعد قضاوت‌ها صورت بگیرد. هنوز که عملکرد دولت دیده نشده است که چنین انتقادهایی مطرح شود.

نباید دولت را تنها گذاشت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه‌نیوز - بعد از معرفی کابینه دولت چهاردهم موج انتقادها به مسعود پزشکیان به راه افتاد اما آیا این انتقادها می‌تواند در مسیر حرکت دولت کمکی محسوب شود یا آنکه به تضعیف دولت منجر می‌شود؟

حسین ابراهیمی، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «انتقاد گرچه بسیار خوب است و تحلیل‌های مختلف باعث روشنگری است اما نباید دولت را تحت فشار قرار داد. حمله به دولت از سوی هر جناحی که باشد، دلسوزانه و در راستای منافع ملی نیست. وقتی گفته می‌شود دولت وفاق ملی یعنی از همه نیروها در دولت باید حضور داشته باشند».

او ادامه داد: «سخن آقای پزشکیان معقول است که باید اجازه دهیم عملکرد دولت دیده شود و بعد قضاوت‌ها صورت بگیرد. هنوز که عملکرد دولت دیده نشده است که چنین انتقادهایی مطرح شود. نمی‌شود یک کار بزرگ بدون اشکال باشد. حتما اشکال وجود دارد و انشای نانوشته مورد اعتراض نیست اما انشای نوشته‌ است که همه درباره‌اش قضاوت می‌کنند. البته حق همه است که نقد و تحلیل ارائه دهند و سعی در روشنگری جامعه داشته باشند اما باید میان نقد و تخریب فاصله گذاشت».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اعتبار وزرا در مجلس بررسی می‌شود؛ به این نحو که در ابتدا در کمیسیون‌ها و بعد در صحن مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد. بنابراین آن زمان باید دید چه کسانی رأی می‌آورند و چه کسانی رأی نمی‌آورند. باید منتظر ماند تا کابینه نهایی شود و بعد از آن هم باید اجازه دهیم تا کار دولت شروع شود تا بتوان نسبت به عملکرد اعضای دولت قضاوت کرد. در آن موقع هم بهتر است راهنمایی ارائه شود نه اینکه فشار آوردن برای تضعیف دولت و وزرا».

ابراهیمی در پایان گفت: «نباید فضا طوری شود که دولت احساس کند تنها مانده. من باور دارم اصلاح‌طلبان راهشان از دولت آقای پزشکیان جدا نمی‌کنند. همیشه افرادی بوده‌اند؛ چه از بین اصلاح‌طلبان، چه از میان اصولگرایان که این حرف‌ها را مطرح می‌کرده‌اند اما در نهایت حق دولت است که کابینه‌اش را معرفی کند و حق مجلس است که به وزرا رأی اعتماد بدهد و البته حق جامعه است که بر اساس عملکرد دولت‌ها به قضاوت بپردازد. در نهایت باید گفت که اگر دولت دچار بحران شد، باید کمکش کرد. من از حرف خانم منصوری که رئیس جبهه اصلاحات است، تعجب کردم. او انتقادهایی را به آقای پزشکیان مطرح کرد. خب باید از او پرسید که شما دیگر چرا به دولت آقای پزشکیان انتقاد می‌کنید؟ جبهه اصلاحات که از او حمایت کامل می‌کرد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها