کد خبر: 721994
تاریخ انتشار :

چگونه نیروهای اوکراینی به روسیه حمله کردند؟ / قمار بزرگ اوکراین بدون اطلاع آمریکا و متحدانش

نیویورک تایمز در گزارشی به بررسی دلایل پیروزی رزمندگان اوکراین در جبهه کورسک پرداخته است.

چگونه نیروهای اوکراینی به روسیه حمله کردند؟ / قمار بزرگ اوکراین بدون اطلاع آمریکا و متحدانش
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نیویورک تایمز در گزارشی به بررسی دلایل پیروزی  اوکراین در عملیات 6 اوت پرداخت و  نوشت، اوکراین یک تهاجم نظامی جسورانه - و بسیار محرمانه - را با هدف پایان دادن به جنگی که ماه ها به نظر می رسید در حال شکست خوردن در است را آغاز کرد. 

نیویورک تایمز در گزارش خود مدعی شد: این عملیات حتی نزدیک ترین متحدان کیف از جمله ایالات متحده را غافلگیر کرد و اعمال محدودیت های استفاده از تجهیزات نظامی غربی در داخل خاک روسیه را تحت فشار قرار داد.

تحلیلگران و مقامات روسی می گویند که اوکراین هفت مایل در امتداد یک جبهه 25 مایلی به داخل خاک روسیه پیشروی کرده و ده‌ها سرباز روسی را به اسارت گرفته است. فرماندار منطقه کورسک روسیه روز دوشنبه گفت که اوکراین 28 شهر و روستا در آنجا کنترل دارد. مقامات روسی گفتند که بیش از 132 هزار نفر از مناطق مجاور تخلیه شده‌اند.

برای روسیه، این لحظه تکان دهنده‌ای است که قرارداد اجتماعی نانوشته‌ای را که عمدتاً با مبارزات انتخاباتی 30 ماهه رئیس جمهور ولادیمیر پوتین همراه بود، زیر سوال برده است؛ قراردادی که می‌گوید: اکثر روس ها می توانند زندگی عادی خود را حتی در زمانی که او در حال جنگ است ادامه دهند.

تحلیل: این حمله یک قمار بزرگ برای اوکراین است. اگر نیروهای این کشور بتوانند سرزمینی را در اختیار داشته باشند، می توانند ظرفیت سربازان روسی در آن را افزایش دهند و شرمندگی پوتین را به ارمغان بیاورند و برای هر گونه مذاکرات صلح، یک ابزار چانه زنی دریافت کنند. اما اگر روسیه موفق به عقب راندن آنان شود، رهبران نظامی اوکراین می‌توانند سرزنش شوند که به روس‌ها فرصتی برای به دست آوردن موقعیت بیشتر داده‌اند.

روی زمین: اندرو ای. کرامر، رئیس دفتر نیویورک تایمز در کیف، با اوکراینی‌هایی که در روستاهای نزدیک مرز با روسیه زندگی می‌کنند صحبت کرد. او به هدلاینز گفت : «یک زن اوکراینی که از یک روستای مرزی تخلیه شده بود، می‌گفت که وقت آن رسیده که روس‌ها احساس کنند جنگ چگونه است.»

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها