کد خبر: 722215
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد

جنجال مبینا نعمت‌زاده؛ از مدال آوری تا عدالت آموزشی

درخواست مبینا نعمت زاده مدال آور المپیک برای تحصیل در رشته پزشکی آن هم بدون کنکور از بربحث‌ترین موضوعات در توییتر فارسی است.

جنجال مبینا نعمت‌زاده؛ از مدال آوری تا عدالت آموزشی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - مبینا نعمت زاده در المپیک پاریس درخشید و مدال آورد و دل مردم ایران را شاد کرد. این اما همه ماجرا نیست. درخواست او از مسئولان و مشخصا رئیس جمهور با واکنش‌ها و انتقادات بسیاری مواجه شده است. خانم نعمت‌زاده که به خاطر تمرینات زیاد و سخت فرصت درس خواندن برای کنکور را داشته، خواسته که بدون کنکور به دانشگاه برود و مسئولان نیز پذیرفته اند. تا اینجای کار نیز مشکلی نیست چون تصور عموم بر این است که او مثل بسیاری از ورزشکاران کشورمان می‌تواند فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی باشد. مبینا اما به کمتر از پزشکی راضی نیست! چرا؟ چون علاقه دارد! 

انتقادات گسترده به درخواست او از همینجا شروع می شود. 

کاربری که پسرش که پارسال پزشکی قبول شده در نقد این درخواست نوشته: اگر این طور است یک مدال طلای المپیک هم به پسر من بدهید.

خبرنگار ایلنا در توییتر نوشته: من به عنوان یک شهروند در این کشور راضی نیستم ‎مبینا نعمت‌زاده بدون طی کردن کنکور وارد رشته پزشکی بشه! چون دیدم کنکور سربچه‌های مردم که نه سهمیه داشتند و نه پول کافی برای کلاس‌های کمک درسی ، چه بلایی آورده! آقاین روسای جمهور و دانشگاه تهران این حاتم بخشی شما عین حق‌الناس است! 

عبدالرضا داوری نوشت: «به مبینا نعمت‌زاده پیشنهاد میکنم برای پذیرش پزشکی در دانشگاه ملی سن پترزبورگ روسیه که آزمون ورودی ندارد و مورد تایید وزارت بهداشت است اقدام کند و پس از 3 ترم به دانشگاه علوم پزشکی تهران منتقل شود. کل هزینه این فرایند تا پایان تحصیل، 24 سکه است که با جوایز المپیک تامین می‌شود».

کابری هم با انتقاد از درخواست مبینا نعمت زاده به این نکته اشاره کرده که «المپیک امسال دانشجوهای دانشگاه استنفورد 39 مدال بردن!! اگه کشور بود میشد 9 ام».

نکته دیگری که مورد اشاره منتقدان است، عدالت آموزشی ست. کاربری نوشته : «قربانی کردن عدالت آموزشی به نام حمایت قهرمانان؟ قهرمانان ورزشی جایگاه ویژه‌ای دارند اما ورود بدون کنکور به رشته‌هایی مثل پزشکی بی‌عدالتی آشکار اشت. حمایت از قهرمانان باید در مسیر ورزشی‌شان باشد. نه قربانی کردن عدالت آموزشی».

برخی کاربران نیز مثل همیشه ماجرا را به طنز گرفته‌اند. مثلا  کاربری نوشت: مبینا نعمت زاده بزرگترین ضربه رو به کاظم قلمچی زد.

ناگفته نماد که در این بین برخی نیز سرسختانه از مبینا نعمت زاده و درخواستش حمایت کرده و همه منتقدان را ضدانقلاب می‌دانند! مثلا شیخ حسین اسدی واعظ نوشته: «در مورد خانم مبینا نعمت زاده چند مسئله مطرح است: 

1. حسادت زنانه

2.بهانه ای برای غر زندن عوام به حکومت

3.موج سواری ضد انقلاب و بهره برداری سیاسی

4.ایجاد فشار روانی برای ساخت کیمیا علیزاده 2

5.به حاشیه بردن مسئله اهمیت به زنان و حمایت از حضور آنها در نظام به خوصص بعد از فتنه ززآ»

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها