کد خبر: 722243
تاریخ انتشار :

سفیر روسیه در واشنگتن: اوکراین با کمک آمریکا به نورد استریم حمله کرد

سفیر روسیه در واشنگتن امروز (جمعه) گفت، اوکراین بدون تایید ضمنی ایالات متحده به خطوط لوله گاز نورد استریم حمله کرده و روسیه کسانی را که در پشت این حمله بودند شناسایی و مجازات خواهد کرد.

سفیر روسیه در واشنگتن: اوکراین با کمک آمریکا به نورد استریم حمله کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، افت شدید فشار در خطوط لوله گاز نورد استریم دریای بالتیک در ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲ ثبت شد و زلزله شناسان انفجارهایی را شناسایی کردند که موجی از گمانه زنی‌ها را در مورد اینکه چه کسی در پروژه چند میلیارد دلاری که گاز روسیه را به آلمان منتقل می‌کرد، خرابکاری کرده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، هیچ کس مسئولیت این انفجارها را که در نزدیکی جزیره «بورنهولم» دانمارک رخ داد و سه خط از چهار خط سیستم را قطع کرد، بر عهده نگرفته است.

روزنامه وال استریت ژورنال روز پنجشنبه گزارش داد که فرمانده ارشد نظامی اوکراین با وجود هشدار آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین مبنی بر عدم انجام حمله به نورد استریم، این حمله را تایید کرد.

آناتولی آنتونف، سفیر روسیه در واشنگتن درباره نورد استریم گفت: «آنها به دنبال این هستند که تمامی مسئولیت‌ها را بر عهده نوکران اوکراینی خود قرار دهند. ما به دنبال تعیین و تشخیص عاملان اصلی این خرابکاری و مجازات آنها هستیم.»

روسیه بارها گفته است که حمله به نورد استریم توسط آمریکا و انگلیس انجام شده است. واشنگتن و لندن این اتهامات را رد کرده‌اند.

نیویورک تایمز، واشنگتن پست و وال استریت ژورنال گزارش داده‌اند، اوکراین که بارها دست داشتن در این حمله را رد کرده، پشت این حمله بوده است.

میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین روز پنجشنبه دخالت کشورش را رد کرد و انگشت اتهام را به سمت روسیه گرفت.

آنتونوف گفت که هیچ راهی وجود ندارد که اوکراین بدون چراغ سبز واشنگتن به نورد استریم حمله کرده باشد.

وی افزود: « درواقع، ما در مورد مشروعیت تلویحی تروریسم صحبت می‌کنیم، حتی زمانی که صحبت از قلمرو متحدان باشد.»

این انفجارها در مناطق اقتصادی سوئد و دانمارک رخ داده است. هر ۲ کشور گفتند که این انفجارها عمدی بوده است، اما هنوز در انظار عمومی اعلام نکرده‌اند که چه کسی مسئول این انفجارها بوده است. این کشورها و آلمان در حال تحقیق هستند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها