کد خبر: 722248
تاریخ انتشار :

دانمارک نیرو و تانک در لتونی مستقر کرد

استقرار نیرو و تانک از سوی دانمارک در لتونی به صورت نیمه دائمی برنامه ریزی شده و این نیروها بخشی از سال را در لتونی و بقیه را در آماده باش در دانمارک می‌گذراند و آماده استقرار سریع در هنگام حمله روسیه هستند.

دانمارک نیرو و تانک در لتونی مستقر کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، بر اساس اعلام وبسایت دولتی دانمارک، «آندریس اسپرودس» وزیر دفاع لتونی گفت: «ادغام گردان دانمارکی به طور قابل توجهی بریگاد چند ملیتی ناتو- لتونی را تقویت می‌کند و توانایی آن را برای پاسخ فوری به هر تهدیدی افزایش می‌دهد. ما از تعهد دانمارک به تقویت دفاع لتونی، نشان دادن اتحاد ناتو و همراه با نیروهای مسلح خود، تضمین دفاع از کشورمان سپاسگزاریم.»

نیروهایی دانمارکی در لتونی از ۸۰۰ سرباز تشکیل خواهد شد. گروه دانمارکی قرار است به طور متناوب با گروه سوئدی در لتونی خدمت کند.

نیروهای مسلح سلطنتی دانمارک در حال حاضر به تعداد متفاوت در پایگاه نظامی «آداژی» مستقر شده‌اند.

تا پیش از این، نیروی دانمارکی بخشی از تیپ پیاده‌نظام مکانیزه نیروی زمینی بود، اما با این رویه در تیپ چند ملیتی ناتو- لتونی، که به نوبه خود زیرمجموعه ستاد فرماندهی بخش چند ملیتی ناتو است، ادغام می‌شود.

همانطور که قبلا گزارش شد، در ژوئیه سال جاری، مراسمی برای برجسته کردن راه اندازی گروه نبرد با حضور پیشروی ناتو در سطح تیپ و تاسیس تیپ چندملیتی جدید ناتو در لتونی برگزار شد که متشکل از بیش از ۳۵۰۰ سرباز است. انتظار می‌رود این تیپ تا سال ۲۰۲۶ به آمادگی کامل رزمی برسد.

این نیروی چند ملیتی ناتو- لتونی به همراه کانادا به عنوان یک کشور اصلی، همراه با نیروهای کشورهای مشارکت کننده شامل آلبانی، چک، دانمارک، ایسلند، ایتالیا، لتونی، مونته نگرو، مقدونیه شمالی، لهستان، اسلواکی، اسلوونی و اسپانیا است. انتظار می‌رود سوئد نیز به تیپ چند ملیتی جدید ناتو در لتونی بپیوندد.

پارلمان دانمارک در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ تصمیم گرفت از تصمیم دولت برای اعزام ۱۰۰۰ سرباز دانمارکی به لتونی حمایت کند.

در سال ۲۰۲۳، دانمارک تصمیم گرفت تا در سال ۲۰۲۴ یک گردان از نیروهای ارتش سلطنتی دانمارک را به عنوان بخشی از تعهد خود به تقویت مستمر دفاع جناح شرقی ناتو در لتونی مستقر کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها