کد خبر: 722267
تاریخ انتشار :

به نقل از دیگران؛

پیش بینی روزنامه اصلاح‌‌طلب؛ 2،3 نفر رای اعتماد نمی‌گیرند

روزنامه اصلاح‌طلب شرق پیش بینی کرده که زور طیف پایداری به عراقچی نرسد اما در نهایت دو، سه نفر از وزاری پیشنهادی پزشکیان رای اعتماد نگیرند.

پیش بینی روزنامه اصلاح‌‌طلب؛ 2،3 نفر رای اعتماد نمی‌گیرند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - روزنامه شرق در شماره امروز خود از روند تخریبی علیه گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه دولت چهاردهم گزارش داده اما بر این باور است که عراقچی با رای بالای نمایندگان وزیر خواهد شد. 

این روزنامه اصلاح‌طلب به اظهارات اخیر ثابتی مبنی بر اینکه  «در نیت خیر آقای عراقچی شکی ندارم، اما با دست‌فرمان او در وزارت خارجه اتفاقات تلخ دوره روحانی تکرار می‌شود» اشاره کرده و نوشته: اگرچه این نماینده چنین نگاهی به سیدعباس عراقچی دارد، اما جالب آنجاست که عمده دیپلمات‌ها، کارشناسان روابط بین‌الملل و حتی چهره‌های خارجی هم بر مؤثربودن او (عراقچی) در سکانداری سیاست خارجی دولت چهاردهم تأکید دارند. کمااینکه برخلاف گفته‌های ثابتی، ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران، طی گفت‌وگو با ایسنا درباره معرفی سیدعباس عراقچی به عنوان وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور برای دستگاه دیپلماسی و اینکه در صورتی که او به عنوان وزیر خارجه بتواند از مجلس رأی اعتماد بگیرد، رابطه جریان مقاومت با او چگونه خواهد بود؟ این‌گونه پاسخ داد که «آقای عراقچی فرد بسیار معروفی هستند. مدت طولانی در وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران مشغول به کار بوده‌اند. فردی فوق‌العاده هستند و توانمندی‌های خوبی را از خود در سال‌های مذاکره با غرب نشان داده‌اند».

«شرق» همچنین نوشته: « بعید است که مخالفت‌های فردی در بهارستان مانع جدی در مسیر رأی اعتماد به عمده وزرای دولت جدید باشد. علی‌رغم این نکته نباید پیشاپیش همه چیز را هم قطعی دانست؛ چراکه نمی‌توان برآوردی صددرصدی از عملکرد مجلس دوازدهم داشت. البته گفته می‌شود که در مجموع فضای مجلس درباره چند نفر از وزرای پیشنهادی ممکن است چندان مثبت نباشد، ولی اکثریت وزرا به احتمال زیاد رأی اعتماد را از نمایندگان دریافت خواهند کرد. آنچه شنیده می‌شود به احتمال زیاد، دو یا سه نفر از وزرای پیشنهادی رأی اعتماد نخواهند گرفت.»

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها