کد خبر: 722368
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با حشمت‌الله فلاحیت‌پیشه

در جلسه اول بررسی کابینه همه‌چیز برعکس بود/ لحن پزشکیان همراه با خواهش بود

یک فعال سیاسی گفت: آقای پزشکیان چون از قدرت خودش استفاده نکرد، مجبور شد با لحنی توأم با خواهش با نمایندگان سخن بگوید. در واقع لحن آقای پزشکیان با رقیب و رفیق همراه با خواهش بود.

در جلسه اول بررسی کابینه همه‌چیز برعکس بود/ لحن پزشکیان همراه با خواهش بود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه‌نیوز - جلسه اول بررسی کابینه پیشنهادی برگزار شد و برخی نوع مواجهه مجلس با پزشکیان را مبتنی بر تعامل و سازنده دانستند و برخی هم این میزان از تعامل را غیرعادی خواندند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، فعال سیاسی و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «به طور معمول در جلسات رأی اعتماد به وزرا موافقان و مخالفان دولت‌ها مشخص‌اند؛ یعنی کسانی که در انتخابات از رئیس‌جمهور حمایت کردند، عمدتا موافقان هیئت وزرا هستند و کسانی که در طیف مقابل بودند، معمولا مخالفان کلیت برنامه‌ها و وزرای پیشنهادی‌اند اما در جلسه روز گذشته مجلس همه چیز برعکس بود و رأی‌دهندگان به آقای پزشکیان، منتقد بودند و کسانی که رأی نداده بودند و بلکه در جریان انتخابات مخالف آقای پزشکیان بودند، به موافقان کابینه پیشنهادی آقای پزشکیان تبدیل شده بودند که امر رایج و پسندیده‌ای نیست. علت هم آن است که آقای پزشکیان بعد از انتخابات نتوانست با اختیار خودش کابینه را مشخص کند و تحت فشارهای بیرونی قرار داشت و حتی دیدیم کسی که توهین به ستاد آقای پزشکیان کرده بود، به عنوان یکی از وزرای پیشنهادی معرفی شد».

او ادامه داد: «اگر این وضعیت ادامه یاید کسانی که دنبال تغییر بودند و به آقای پزشکیان رأی دادند، مأیوس می‌شوند. من باور دارم آقای پزشکیان به جای آنکه به مخالفان خرده بگیرد، باید ببیند که میان طبقاتی که به او رأی دادند نارضایتی شکل گرفته است زیرا مردم تصور می‌کنند با شرایط کنونی کابینه، ممکن است وضعیت درست نشود. البته با همه این اوصاف من هنوز امیدهایی می‌بینم و شاید این روش آقای پزشکیان است و او می‌خواهد از چنین مسیری کارها را جلو ببرد و در ادامه باید ببینیم که آیا وعده‌هایی که داده شده است؛ از جمله رفع فیلترینگ، رفع تحریم‌ها، تنش‌زدایی خارجی، عدم دخالت در امور شخصی مردم، آزادی‌های اجتماعی و... محقق می‌شود یا خیر. واقعیت این است که آقای پزشکیان در کابینه‌ خودش در اقلیت است».

این تحلیلگر مسائل سیاسی، همچنین بیان کرد: «باید ببینیم آقای پزشکیان تا چه میزان سعی کرده است با پوسته سخت قدرت تعامل کند. اگر پاسخ مثبت بگیرد و کسانی که معرفی شده‌اند به تعهدات خود به دولت پایبند باشند و احیانا متعهد به هسته سخت قدرت نباشند، می‌شود امید داشت که وضعیت بهتر شود، در غیر این صورت نمی‌شود انتظار تغییرات خاصی را داشت».

فلاحت‌پیشه در پایان گفت: «من باور دارم که آقای پزشکیان چون از قدرت خودش استفاده نکرد، مجبور شد با لحنی توأم با خواهش با نمایندگان سخن بگوید. در واقع لحن آقای پزشکیان با رقیب و رفیق همراه با خواهش بود».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها