کد خبر: 722445
تاریخ انتشار :

در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی امور خارجه؛

ثابتی فیلم عراقچی را در مجلس پخش کرد/ چه کسی گفت، امضای کری تضمین است؟ + فیلم

امیرحسین ثابتی، مجری سابق تلویزیون و نماینده تندروی مجلس در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی امور خارجه، فیلمی از سخنان عباس عراقچی در زمانی که معاون وزیر خارجه بود را در صحن علنی مجلس پخش کرد.

ثابتی فیلم عراقچی را در مجلس پخش کرد/ چه کسی گفت، امضای کری تضمین است؟ + فیلم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امیرحسین ثابتی، نماینده تهران در مجلس صبح امروز (یکشنبه) در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی امور خارجه فیلمی را از سخنان عباس عراقچی در زمان معاونت او در وزارت خارجه پخش کرد که در آن عراقچی در یک برنامه صدا و سیما استدلال می‌کرد که ترامپ از برجام خارج نخواهد شد، بلکه با آن بازی خواهد کرد، در صورتی که چند ماه بعد از این صحبت‌ها، آمریکا از برجام خارج شد.

ثابتی در سخنان خود ضمن اعلام مخالفت شدید با عراقچی گفت: برخی موافقان عراقچی می‌گویند حتما به او رای بدهید، چون یک نفری گفته او رای بیاورد، در حالی که رهبر انقلاب فرموده‌اند مجلس در تصمیم‌گیری مستقل باشد. نمایندگانی که این صحبت را مطرح می‌کنند، متوجه عوارض این صحبت هستند؟ اگر قرار است به همه وزرای پیشنهادی رای بدهیم، پس مجلس را تعطیل کنیم 

وی همچنین تاکید کرد: جمله «امضای کری تضمین است را چه کسی گفت؟» دیپلمات حرفه‌ای بودن به پرتاب کردن خودکار نیست. وقت ملت حق‌الناس است. ۸ سال وقت کشور چگونه گذشت؟ عراقچی در کمیسیون‌ها می‌گوید از ظریف فاصله دارد، اما چرا اکنون که می‌خواهد وزیر شود، این صحبت را مطرح می‌کند؟

گفتنی است، دومین جلسه بررسی رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، از صبح امروز (یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است و در نوبت عصر نیز ادامه خواهد یافت. 

منبع: دیده بان ایران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها