کد خبر: 722451
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با نقوی حسینی

مجلس بر مدار وفاق ملی

یک فعال سیاسی گفت: آقای پزشکیان منافع ملی را محور اهداف خودش قرار داده است و بر اساس شرایط کشور بر تشکیل دولت وفاق ملی تأکید دارد.

مجلس بر مدار وفاق ملی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه‌نیوز - بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی ادامه دارد. به نظر می‌رسد روح حاکم بر جلسات مجلس تعاملی است و نمایندگان می‌خواهند دولت چهاردهم در فضایی دور از تنش کار خود را آغاز کند.

سید حسین نقوی حسینی، فعال سیاسی و نماینده اسبق مجلس، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی از نظم و احترام خوبی برخوردار است و رئیس‌جمهور هم طبق معمول با صفای باطنی و صداقتش نقطه‌نظراتش را گفت و در سخنانش هیچگونه ریاکاری وجود نداشت و خیلی شفاف و روشن برای ارتقای نظام جمهوری اسلامی سخن گفت که صداقت او مورد تأیید همه نمایندگان بود. در بین سخنان مخالفان خیلی مخالفتی نمی‌دیدم و مخالفت‌ها چالشی نبود و مخالت جدی‌ای را شاهد نبویدم و حتی مخالفت‌ها هم شبیه به موافقت بود و همه بر صداقت رئیس‌جمهور تأکید داشتند. نظریه دولت وفاق ملی بر مجلس حاکم بود و حتی مخالفان هم در چارچوب وفاق ملی سخن می‌گفتند».

او ادامه داد: «آقای پزشکیان منافع ملی را محور اهداف خودش قرار داده است و بر اساس شرایط کشور بر تشکیل دولت وفاق ملی تأکید دارد. در زمان انتخابات هم می‌گفتم که انصافا برای آقای پزشکیان جریان و گروه سیاسی اصالت ندارد و منافع کشور برایش اصالت دارد؛ بنابراین انتخاب وزرا هم بر همین اساس صورت گرفته است».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد:  «اگر بخواهیم اقدامات آقای پزشکیان را بر اساس گرایش‌های سیاسی تحلیل کنیم، حتما با واقعیت منطبق نمی‌شود اما شاید برخی گروه‌ها گرایششان این است که آقای پزشکیان جناحی رفتار کند که خب انتظارشان محقق نخواهد شد زیرا آقای پزشکیان نمی‌خواهد خودش و دولتش در چارچوب یک جناح و گروه سیاسی تعریف شود. آقای پزشکیان اهدافی دارد و انتظار دارد وزرا هم این اهداف را دنبال کنند و اگر دید در طول مسیر، وزیری ناهماهنگ است حتما برخورد می‌کند. همان‌طور که در گذشته دیده‌ایم که در هواپیما هم وزیر عزل شده است. با این اوصاف طبیعی است که وزرا باید در چارچوب دولت عمل کنند و آقای پزشکیان می‌خواهد اما یک روح کلی بر دولت حاکم خواهد بود و آن وفاق ملی است».

نقوی حسینی در پایان گفت: «من فکر می‌کنم در روزهای آینده بحث‌ها چالشی شود زیرا وقتی تک تک وزرا بررسی شوند، نمایندگان نقطه نظرات دقیقی ارائه می‌دهند که قدری فضا را چالشی می‌کند و از آن سو موافقان وزرا و خود وزرا هم حتما دفاعیات جدی‌ای خواهند داشت».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها