کد خبر: 722605
تاریخ انتشار :

وزیر پیشنهادی صمت از کجا به لیست پزشکیان وارد شد؟

این روزها جلسات بررسی وزرای پیشنهادی رییس جمهور و رای اعتماد مجلس در صحن علنی بهارستان در حال برگزاری است و نمایندگان موافق و مخالف در نشست‌های پرفشار مشغول بحث بر سر شایستگی اسامی معرفی شده از سوی دکتر پزشکیان هستند.

وزیر پیشنهادی صمت از کجا به لیست پزشکیان وارد شد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

می‌توان گفت تکلیف وزارتخانه‌های مختلف و سوگیری آنها طی چهارسال آتی در مسائل کلان کشور، همین‌جا در ترکیب کابینه و تعیین وزرا روشن خواهد شد.

اما در میان ۱۹ وزارتخانه فعلی دولت، بدون تردید برخی برای مردم عادی مهم‌تر هستند، چراکه با زندگی روزمره، معاش و نیازهای اولیه آنها ارتباط پیدا می‌کنند. یکی از این وزارتخانه ها صنعت،معدن،تجارت یا همان صمت است.

وزارتخانه‌ای که در دوره شهید رییسی، به دلیل انتخاب نه‌چندان خوب دولت و عدم دقت مجلس، یکبار مجبور به اعمال تغییرات شد.

در خصوص وزیر پیشنهادی صمت چند نکته ذهن مردم ، افکارعمومی و کارشناسان را به خود معطوف ساخته است که بد نیست بخشی از آن را اینجا فهرست‌وار و مختصر مطرح کنیم.

تخصص وزیر پیشنهادی بیشتر به‌صورت پیمانکاری در حوزه ساختمان است.

سوابق صنعتی ایشان صرفا به سیمان تهران خلاصه شده و در هیات مدیره شرکت‌های سیمانی فعال بوده است و مدت کوتاهی نیز در بنیاد مستضعفان چند شرکت کوچک معدنی را راهبری کرده که در مقایسه با حجم وسیع صنعت کشور و تنوع آن بسیار ناچیز است. ایشان هیچ سابقه‌ای در دولت و امور اجرایی کلان و‌سیاست‌گذاری در سطوح ملی نداشته است.

روابط مالی و تجاری وزیر پیشنهادی صمت با فرزند معاون اول، شائبه‌ و شایعه‌ای است که باید در مورد آن به مردم و نمایندگان توضیح منطقی ارائه دهد.

می‌شود ایشان گزینه آقایان مرعشی، جهانگیری و خوانساری در اتاق بازرگانی است، همان چهره‌هایی که صنعت امروز درگیر راهبردهای آنهاست و معادن کشور بدلیل شائبه ذیفعی‌شان‌ امکان تحول ندارد و هزینه‌های این برخوردهای جناحی بر مردم تحمیل شده است.

گفته می‌شود افراد یادشده هدایت کمیته‌های انتخاب را به شکلی پیش بردند که گزینه‌های اصلح واجد شرایط و خاک خورده در بدنه وزارت صمت، حذف شدند و کار به‌صورتی پیش رفت که افراد ناتوان به رییس جمهور محترم معرفی شدند و وقت گرانبهای دکتر پزشکیان با گزینه‌های اولیه صرف شد و در انتها، به دلیل ضیق وقت برای معرفی وزرا ، اقای اتابک خارج از فهرست کمیته در واپسین ساعات اعلامی و به ناچار در فهرست کابینه روانه مجلس شد.

این نکات تامل برانگیز در کنار مباحثی که در کمیسیون تخصصی صمت هم مطرح شده است، می‌تواند نمایی واقعی از آنچه در انتظار صنعت و معدن کشور است را برای نمایندگان به نمایش بگذارد.

منبع: خبر فوری

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها