کد خبر: 722670
تاریخ انتشار :

اس 300 در خاورمیانه/ هیولای روسی وارد جنگ مقاومت و اسرائیل می شود؟

اگر روسیه تصمیم بگیرد که از سامانه اس 500 در خاورمیانه استفاده کرده و یا آن را به یکی از کشورهای محور مقاومت بدهد، سرنوشت جنگ و مسیر آن تغییر خواهد کرد و معلوم نیست چه اتفاقاتی در آینده رخ دهد.

اس 300 در خاورمیانه/ هیولای روسی وارد جنگ مقاومت و اسرائیل می شود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دو جنگ بزرگ در دو منطقه از جهان ادامه دارد. جنگ اسرائیل و مقاومتِ غزه از یک سو، جهان را به خود مشغول کرده است. از سوی دیگر، جنگ اوکراین و روسیه شدیدتر از گذشته ادامه دارد. اوکراینی ها اخیرا حمله ای بزرگ به روسیه داشته و توانسته اند بخش قابل توجهی از خاک کشور مهاجم را اشغال کنند. روسیه که گمان نمی کرد با چنین گره کوری در اوکراین مواجه شود، حالا تمام تلاشش را می کند تا از گوشه رینگ خارج شود

یکی از ترفندهای احتمالی پوتین برای تعادل در جنگ اوکراین، جلوگیری از ارسال کمک های نظامی غرب به کی‌یف است. بر اساس برخی گزارش ها، روسیه به دنبال این است که از طریق پیوند جنگ اوکراین به جنگ غزه، این مساله را امکان پذیر کند. بر اساس گزارشی که اخیرا میدل ایست آی منتشر کرده، نهادهای اطلاعاتی آمریکا مدعی شده اند که افسران اطلاعاتی ارتش روسیه در یمن مستقر شده اند تا به حوثی ها کمک کنند تا کشتی های تجاری آمریکایی و اسرائیلی را در دریای سرخ هدف قرار دهند. ژنرال بازنشسته آمریکایی، فرانک مک کنزی در گفتگو با میدل ایست آی تایید کرده که بین جنگ روسیه علیه اوکراین و حملات به کشتی ها در دریای سرخ ارتباطی مستقیم وجود دارد. وی گفت: پوتین معتقد است که آمریکا مسئول حملات اوکراین به کشتی‌ های روسیه در دریای سیاه است و ممکن است تحرکات او در دریای سرخ پاسخی به حمایت آمریکا از اوکراین باشد.

برخی رسانه ها مدعی اند با افزایش حملات ارتش اوکراین به روسیه، مسکو به این فکر افتاده که از مهم ترین، پیشرفته ترین و قدرتمندترین سامانه پدافندی خود استفاده کند و شاید آن را به برخی کشورهای درگیر جنگ با اسرائیل بفروشد. چند روز پیش، تازه‌ ترین عکس سامانه پدافندی اس ۵۰۰ روسیه به‌عنوان قدرتمندترین سامانه پدافندی جهان، همزمان با اشغال بخشی از خاک این کشور توسط نیروهای اوکراینی منتشر شد. سامانه موشکی زمین ‌به‌ هوای ضد بالیستیکِ اس 500 جدیدترین سامانه موشکی روسیه است و برای تکمیل پروژه اس ۴۰۰ توسعه یافته است. اس۵۰۰ می تواند هدفی را در فاصله ۳۰۰ مایلی هدف قرار دهد که ۸۰ کیلومتر بیشتر از سامانه های قبلی است.

هیولای روسی چه ویژگی هایی دارد؟

بر اساس گزارشی که اخیرا گجت نیوز منتشر کرده، مهم‌ترین ویژگی‌ های سامانه  اس۵۰۰ روسیه بدین ترتیب است:

این سامانه می‌ تواند اهداف را تا ۶۰۰ کیلومتر رهگیری و منهدم کند.

موشک‌ های این سامانه با سرعتی بیش از ۷ کیلومتر در ثانیه حرکت می‌ کنند.

اس ۵۰۰ قادر به رهگیری و انهدام موشک ‌های مافوق صوت است.

این سامانه به رادارها و سنسورهای پیشرفته ‌ای مجهز است که می ‌توانند هواپیماهای مخفی و سایر تهدیدات کم‌دید را شناسایی و رهگیری کنند.

اس ۵۰۰ با سیستم ‌های هشدار زودهنگام فضایی روسیه ادغام شده است که به آن، توانایی شناسایی و رهگیری تهدیدات دوربرد را حتی قبل از ورود آنها به جو می ‌دهد.

این سامانه می ‌تواند با سایر سامانه‌ های پدافند هوایی روسیه مانند اس-۴۰۰ و اس-۳۰۰ کار کند و یک شبکۀ دفاع هوایی لایه‌ای و یکپارچه ایجاد کند.

همچنین، باید در نظر داشت که سامانه اس 500، با محدوده برنامه ‌ریزی ‌شده ۶۰۰ کیلومتر، می ‌تواند تا ۱۰ هدف ابرصوت بالستیک را که با سرعت ۵ تا ۷ کیلومتر بر ثانیه در حال حرکت هستند رهگیری کند. همچنین انهدام موشک‌ های کروز ابرصوت و سایر اهداف هوایی از جمله  فضاپیماها، از وظایف این سامانه است.

اگر روسیه تصمیم بگیرد که از سامانه اس 500 در خاورمیانه استفاده کرده و یا آن را به یکی از کشورهای محور مقاومت بدهد (که البته هنوز قطعی نیست و نمی توان با اطمینان از آن سخن گفت)، سرنوشت جنگ و مسیر آن تغییر خواهد کرد و معلوم نیست چه اتفاقاتی در آینده رخ دهد.

منبع: خبر فوری

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها