کد خبر: 722709
تاریخ انتشار :

اظهارنظر زاکانی درباره کابینه پزشکیان / شهردار تهران به هیات دولت چهاردهم دعوت می‌شود؟

علیرضا زاکانی، شهردار تهران درباره کابینه دولت چهاردهم و پزشکیان اظهار نظر کرد و به این سوال دیده بان ایران که آیا به هیات دولت جدید دعوت می‌شود یا خیر پاسخ داد.

اظهارنظر زاکانی درباره کابینه پزشکیان / شهردار تهران به هیات دولت چهاردهم دعوت می‌شود؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در دوره سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری برای اولین بار وارد رقابت‎های انتخابات ریاست جمهوری شد. اما پیش از آن که در معرض همه‌پرسی مردم قرار گیرد به نفع ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم کنار کشید. البته او در سال 92 نیز ثبت نام کرده بود اما ردصلاحیت شد. زاکانی برای دومین بار در عرصه انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کرد و در مناظرات انتخابات نه با مصطفی پورمحمدی - که برای اولین بار او را کاندیدای جدی ندانست - بلکه به رویارویی با مسعود پزشکیان پرداخت و به صراحت اعلام کرد که حتما تا آخر انتخابات می‌ماند و نمی‌گذارد پزشکیان رییس جمهور شود. اما اینبار نیز از قبل از برگزاری انتخابات، از عرصه رقابت کناره‌گیری کرد و به سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف توصیه کرد نگذارند پزشکیان رئیس جمهور شود، با وجود تلاش‌های او، در نهایت این پزشکیان بود که به ریاست جمهوری رسید. زاکانی پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری به دیدار پزشکیان رفت و پس از تبریک، معضلات و مشکلات شهر تهران را برای رییس جمهور تشریح کرد. 

حالا پزشکیان کابینه پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرده و نمایندگان در حال بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم با عنوان «دولت وفاق ملی» هستند. علیرضا زاکانی در پاسخ به این سوال که آیا کابینه پیشنهادی در راستای وفاق ملی است که شعار پزشکیان شعار ‌داده؟ به دیده‌بان ایران گفت: «میانگین کابینه‌ای که پزشکیان به مجلس معرفی کرده بسیار مثبت است. درست است افراد پیشنهاد شده متفاوت هستند اما میانگین آن خوب است.» 

او درباره رای اعتماد به کابینه نیز تاکید کرد: «به نظر مجلس هم به اکثریت وزرای پیشنهادی رای خواهد داد.» 

زاکانی وارد دولت می‌شود؟  

تجربه سیاسی نشان داده زمانی که دولت و شهرداری همسو و همفکر نیستند، شهردار تهران به هیات دولت دعوت نمی‌شود، کما این که قالیباف نیز به دولت حسن روحانی دعوت نمی‌شد. 

 زاکانی در پاسخ به این سوال که آیا به هیات دولت چهاردهم دعوت می‌شوید؟ تاکید کرد: «حضور یا نبود شهردار تهران در هیات دولت نیز در اختیار و حق دولت است.

منبع: سایت دیده بان ایران 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها