کد خبر: 722965
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد

اعتماد به کابینه و عیارسنجی پایداری

وزن پایداری در رای اعتماد سنجیده شد.

اعتماد به کابینه و عیارسنجی پایداری
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آرزو فرشید - رفتار دیروز مجلس و اعتماد به کل کابینه پزشکیان بیش از همه «پایداری» را شوکه کرد. هرچه باشد تمام تلاش خود را کرده بودند که چند نفری از این کابینه رای نیاورد. آن هیاهویی که امیرحسین ثابت راه انداخت تا عراقچی را به چالش بکشد معلوم بود که به جایی نمی‌رسد اما مانع‌تراشی‌هایی که در مسیر وزیر شدن برخی چهره‌های دیگر دولت کرده بودند، نگرانی‌هایی ایجاد کرده بود. مثلا گمان نمی‌رفت فرزانه صادق مالواجرد یا صالحی امیری خیلی راحت از سد تندروهای مجلس عبور کنند. 

ظفرقندی و میدری که «قطعا» گمان نمی‌رفت، وزیر شوند. شاهد آنکه حمید رسایی در توییتی نوشته بود: «آقای ظفرقندی به دلیل اصرار به مواضع غلطش و عدم پاسخگویی به سوالات و اشکالاتی که نمایندگان مطرح کردند و آقای میدری به دلیل اینکه برخلاف آنچه در کمیسیونها گفته بود ، حاضر نشد در صحن علنی به اشتباه بودن تحصن مجلس ششم و نامه‌نگاری جام زهر اشاره کن، قطعا از مجلس دوازدهم رای اعتماد نخواهند گرفت».

دیروز اما دیدیم که مجلس خیلی به حرف آقای رسایی و همفکرانش اهمیت نداد و کل کابینه پزشکیان که به گفته خودش با هماهنگی معرفی شده بود، از مرحله اخذ رای اعتماد گذشت. خوشبختانه اکثریت مجلس اهمیت وفاق ملی در مقطع حساس کنونی را درک کرده و رفتاری در شان وکلای ملت از خود نشان داد. رای دادن به کل کابینه اقدامی بود که نه به این راحتی‌ها فراموش می‌شود و نه می‌توان از کنار آن ساده عبور کرد. 

مسئولیت دولت با این رفتار مجلس دو چندان شد. اعتبار قالیباف به عنوان رئیس مجلس نیز همین طور. مهم‌تر از این دو گزاره اما عیارسنجی طیف تندرو پایداری در مجلس بود که به واسطه اتفاقات دیروز رخ داد. دیدیم که شمار مخالفان هر وزیر چقدر است و پایداری‌چی‌ها اگرچه پر سروصدا هستند، در اقناع نمایندگان مجلس ناکام ماندند.

در همین راستا عطاالله مهاجرانی به توییت مورد اشاره رسایی واکنش نشان داد و نوشت: «دفعه دیگر از واژه قطعا ، قطعا استفاده نکنید. دوم از طرف مجلس دوازدهم صحبت نکنید. وزن پایداری در رای اعتماد سنجیده شد. جمعی 50 تا 60 نفره اند که البته از همین امروز آب می‌روند، محور می‌شوند مثل سایه در برابر آفتاب».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها