کد خبر: 723106
تاریخ انتشار :

نمایندگان آمریکا و رژیم صهیونیستی در قاهره برای معامله تبادل اسرا

در حالی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر موضع خود درباره معامله تبادل اسرا و آتش بس در غزه پافشاری می‌کند، هیئت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی عصر پنجشنبه برای انجام مذاکراتی درباره معامله تبادل اسرا، محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح وارد قاهره شدند.

نمایندگان آمریکا و رژیم صهیونیستی در قاهره برای معامله تبادل اسرا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به برخی از مسئولان گفته است هیئت مذاکره کننده اسرائیلی به دنبال دادن امتیاز است اما وی به منافع رژیم صهیونیستی پایبند است.

نتانیاهو گفته است که به تنهایی در برابر تیم مذاکره کننده و رهبران دستگاه‌های امنیتی می‌ایستد و تسلیم خواسته‌هایی نمی‌شود که امنیت این رژیم را در معرض خطر قرار بدهد.

بنیامین نتانیاهو بر خواسته‌های خود در مذاکرات تبادل اسرا و آتش بس در غزه اصرار دارد که از جمله آن حفظ کنترل رژیم صهیونیستی بر محورهای فیلادلفیا و نتزاریم و از سرگیری جنگ بعد از مرحله نخست توافق آتش بس و مخالفت با آزادی برخی اسرای فلسطینی است.

در این راستا هیئت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی عصر پنجشنبه برای انجام مذاکراتی درباره معامله تبادل اسرا، محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح وارد قاهره شدند.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده است که صحبت درباره استقرار نیروهای بین‌المللی در محور فیلادلفیا درست نیست و نتانیاهو همچنان خواهان کنترل رژیم صهیونیستی بر این محور است.

پیش از این روزنامه العربی الجدید به نقل از منابعی اعلام کرده بود که هیئت اسرائیلی که به قاهره رفته است پیشنهاد جدیدی را مطرح خواهد کرد که شامل امکان قبول حضور دائم هیئت نظارت بین‌المللی در مناطقی از محور فیلادلفیا است. همچنین این پیشنهاد شامل حضور هیئت دیگری از اتحادیه اروپا به عنوان طرف دومی از سوی فلسطین در گذرگاه رفح در کنار نمایندگانی از تشکیلات خودگردان فلسطین برای اداره این گذرگاه است.

این منابع اعلام کرده بودند که این پیشنهاد شامل عقب نشینی تدریجی رژیم صهیونیستی از این گذرگاه است.

در این راستا ایهود المرت، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی تاکید کرد: نتانیاهو خواهان آزادی اسرا نیست و مذاکرات آتش بس احتمالا در یک مرحله‌ای دچار فروپاشی خواهد شد. اسرائیل با گام‌های وسیع به سمت جنگی فراگیر می‌رود و این چیزی است که نتانیاهو، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی آن را می‌خواهند.

از سوی دیگر روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت که یک مسئول آمریکایی با اسرائیلی‌ها صحبت و اذعان کرد که سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به منطقه به خوبی برنامه‌ریزی نشده بود.

این روزنامه به نقل از مسئولان اسرائیلی که در مذاکرات شرکت کرده‌اند گفت انتخابات آمریکا پشت شکست سفر بلینکن به منطقه است.

نیویورک تایمز نیز به نقل از یک مسئول اسرائیلی اعلام کرد مذاکرات در سطوح مختلف به عنوان بخشی از یک مذاکرات دشوار ادامه دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها