کد خبر: 723260
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد

ماجرای بازداشت دوروف چیست؟

پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، در فرانسه دستگیر شد!

ماجرای بازداشت دوروف چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - شبکه TF1 فرانسه خبر داده «پاول دوروف» بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام در فرودگاه «لوبورژه» در حومه پاریس بازداشت شده است. 

فرانسه پیشتر برای او قرار بازداشت صادر کرده بود. 

دوروف ممکن است با اتهاماتی نظیر تروریسم در دادگاه فرانسه محاکمه شود.

مالک تلگرام از جمهوری آذربایجان به فرانسه سفر کرده بود که ساعت ۲۰ به وقت محلی در فرودگاه بورژ هنگام پیاده شدن از هواپیمای شخصی‌اش بازداشت شد.

اقدام فرانسه نسبت به بازداشت او با واکنش‌های بسیاری همراه بوده است، مثلا پست آخر امانوئل مکرون در اینستاگرام آماج هشتگ #FreeDUROV است.

photo_5931603466935976926_y

 

ایلان ماسک نیز  در حمایت از دورف توییت کرد: سال ۲۰۳۰ در اروپا است و شما به خاطر لایک کردن یک میم اعدام می شوید! (میم (meme) ویدیو، تصویر و یا نوشته عموما طنزآمیزی است که به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی و سراسر اینترنت بازنشر می‌شود.)

photo_5931603466935976957_y

 

آنطور که راشاتودی گزارش داده که پاول دوروف به دلیل داشتن تابعیت فرانسه قابل مبادله یا استرداد نیست.

پشت‌پرده بازداشت دوروف چیست؟

پاول دوروف از سال ٢٠١٧ در دبی زندگی می‌کند و تابعیت امارات را دارد.

دوروف به دلیل درگیری با دولت روسیه بر سر مسائل مربوط به سانسور، حریم خصوصی و آزادی سیاسی در قبال پیام رسان تلگرام در تبعید خودخواسته به سر می‌برد. مالک تلگرام امشب بر اساس حکم قضایی فرانسه بازداشت شد.

برخی رسانه ها مدعی شده‌اند دوروف به علت عدم همکاری با دولت فرانسه بازداشت شده است و انتظار می رود در برابر قاضی حاضر شود. دوروف پیش از این از همکاری با روسیه و آمریکا نیز امتناع کرده بود.

این پرونده احتمالا توجه بین المللی را برانگیخته و فشار را بر دیگر کشورهای اروپایی برای سرکوب فعالیت های تلگرام افزایش دهد. وقتی تسلیم خواسته های تمامیت خواهان نشوی، این اتفاق می افتد.

اطلاعات کاربران حذف می‌شود؟

مدیران تلگرام اعلام کرده‌اند: طبق پروتوکل‌های امنیتی که خود دوروف طراحی کرده است، در صورت دستگیری وی و اعضای تیم، اطلاعات مهم کاربران از سیستم حذف خواهد شد تا در هیچ شرایطی دست دولت‌ها نیفتد.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها