کد خبر: 723485
تاریخ انتشار :

به نقل از دیگران؛

توصیه‌های به عراقچی؛ اولویت توازن بر نگاه به شرق و توسعه «میدان»

روزنامه جمهوری اسلامی به عراقچی توصیه کرده که توازن را فدای نگاه به شرق و توسعه «میدان» نکنید

توصیه‌های به عراقچی؛ اولویت توازن بر نگاه به شرق و توسعه «میدان»
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود به سیاست خارجی ایران در دوران وزارت عراقچی پرداخته و توصیه‌هایی را مطرح کرده است.

جمهوری اسلامی اگرچه با توجه به مصاحبه و سخنان اولیه عراقچی خیلی امیدی به تغییر ندارد، نوشته: «افراط در نزدیک شدن به روسیه و چین و دور شدن از سیاست متوازن در روابط بین‌الملل، به دیپلماسی خارجی ما لطمه‌های اساسی وارد کرده است. این خط‌مشی، با اصل «نه شرقی – نه غربی» سازگاری ندارد و ادامه آن می‌تواند کشورمان را دچار بحران‌های بیشتری کند.»

در ادامه این یادداشت آمده است: «به دولت چهاردهم هرگز توصیه نمی‌کنیم روابط با روسیه و چین را، با اینکه سران این هر دو کشور در ماجرای جزایر سه‌گانه ایرانی برخلاف تمامیت ارضی کشورمان موضع گرفتند، دچار سردی و رکود کند. توصیه ما به دولت اینست که در سیاست خارجی به اصل «نه شرقی – نه غربی» برگردد و به این اصل با تفسیر واقعیش که سیاست متوازن در روابط بین‌الملل است عمل کند.»

روزنامه جمهور اسلامی ادامه داده: «توصیه اختصاصی‌مان به آقای عراقچی وزیر امور خارجه نیز اینست که اولاً وزارت متبوع خود را در تصمیم‌سازی‌های مرتبط با سیاست خارجی از «صفر» به صد برساند و ثانیاً همکاری و همراهی دیپلماسی با «میدان» را به معنای اصل قرار دادن و محور بودن «میدان» تفسیر نکند بلکه کاری کند که همواره «میدان» با «دیپلماسی» همراه باشد.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها