کد خبر: 723637
تاریخ انتشار :

اعتراف بزرگ فرمانده کل ارتش اوکراین

فرمانده کل ارتش اوکراین اعتراف کرد، با وجود عملیاتی که نیروهایش در منطقه «کورسک» واقع در خاک روسیه به امید فشار بر مسکو به اجرا گذاشتند، در وضعیت راهبردی و عملیاتی دشواری قرار دارد.

اعتراف بزرگ فرمانده کل ارتش اوکراین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، «الکساندر سیرسکی» فرمانده کل ارتش اوکراین امروز (سه‌شنبه) در یک سخنرانی گفت یکی از اهداف عملیاتی که اوکراینی‌ها در منطقه کورسک روسیه به اجرا گذاشتند و هم‌اکنون وارد چهارمین هفته خود شده، این بود که باعث شوند روسیه تعداد قابل توجهی از سربازانش را از دیگر محورها، به ویژه محورهای «پوکروفسک» و «کوراخووه» در منطقه «دونتسک» به سمت کورسک منتقل کند، در حالی که کی‌یف در این هدف شکست خورده است.

سیرسکی ادعا کرد، اوکراین در منطقه کورسک روسیه ۱۰۰ موضع شامل شهر «سودژا» را اشغال کرده و مجموعا ۱۲۹۴ کیلومتر مربع از اراضی کورسک را در اشغال خود دارد. او همچنین مدعی شد ارتش اوکراین در عملیات در کورسک که از ششم اوت آغاز شد تاکنون ۵۹۴ سرباز روس را به اسارت گرفته است.

الکساندر سیرسکی مدعی شد که مسکو دست به تغییر موضع حدود ۳۰۰۰۰ نفر از سربازانش از بخش‌های دیگر و منتقل کردن آنها به محور کورسک زده و «این رقم در حال افزایش است.» همزمان اما مسکو در اقدامی که نشان‌دهنده شکست خوردن اوکراین در هدفش است، تعداد زبده‌ترین واحدهای نظامی خود در منطقه پوکروفسک اوکراین را افزایش داده است.

سیرسکی اعتراف کرد: «دشمن تلاش می‌کند واحدهایی را از دیگر محورها خارج کند اما به عکس دارد فعالیت‌هایش را در بخش‌های محور پوکروفسک افزایش می‌دهد.»

به گفته این ژنرال اوکراینی، روسیه فعالیت‌هایش را در جنوب اوکراین کاسته اما به پیشروی خود در محور «زاپوریژیا» ادامه می‌دهد و تلاش دارد مواضعی را در نزدیکی روستای «روبوتین» مجددا تصرف کند. او همچنین گفت نیروهای روسیه به دنبال تصرف مجدد یک ناحیه‌ جزیره‌ای در نزدیکی دلتای رودخانه دنیپرو نیز هستند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، ارتش اوکراین از زمان شروع عملیاتش در منطقه کورسک تاکنون در طی این عملیات ۶۶۰۰ سرباز، ۷۳ تانک و چهار پرتابگر موشک «هیمارس» خود را از دست داده است. طبق اعلام این وزارتخانه، ارتش روسیه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ حمله ارتش اوکراین در منطقه کورسک را نیز دفع کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها