کد خبر: 723645
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد

وزارت علوم پرچم‌دار تغییر وضع موجود

برکناری علی انتظاری از ریاست دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه ، در کنار بازگشت شریفی‌زارچی و شروع بازگشت اساتید اخراجی این امید را ایجاد کرده که در حوزه دانشگاه شاهد تحولات مثبتی خواهیم بود.

وزارت علوم پرچم‌دار تغییر وضع موجود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - دولت عوض شده و اصلی‌ترین مطالبه جامعه نیز ایجاد تغییر در وضع موجود است. وضعیت اقتصادی و مسائل سیاسی و اجتماعی بسیاری موجود دارد که مردم منتظر تغییر آنها هستند. قطعا اولویت‌هایی نیز وجود دارد و بهبود وضعیت معیشتی مردم در صدر فهرست اولویت‌ها است. 

اما این را هم می‌دانیم که ایجاد تغییرات اقتصادی یک شبه ممکن نیست و در کوتاه مدت نمی‌توان رضایتمندی چندانی در این زمینه ایجاد کرد. همین است که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران به پزشکیان و همکارانش در دولت توصیه می‌کنند که تغییر را با اقداماتی که در کوتاه مدت ثمر می‌دهد و موجب خرسندی جامعه می‌شود، شروع کنند. عمدتا نیز رفع فیلترینگ و گشت ارشاد را مثال می‌زنند. 

دولت پزشکیان اما به نظر می‌رسد که ضمن جدی گرفتن توصیه انجام اقدامات ثمربخش در کوتاه مدت، کار را از جای دیگری شروع کرده است. مثلا در همین یکی ، دو روز گذشته دو خبر امیدوارکننده از دانشگاه رسیده است. اول بازگشت شریفی‌زارچی و باز شدن مسیر برگشت استادان اخراجی، بعد هم  برکناری علی انتظاری که با آن توهین زشت در برنامه تلویزیونی به مهسا امینی و هم‌وطنان کرد و سنی جنجال به پا کرده بود. 

در پی این اقدامات است که می‌توان وزارت علوم دولت چهاردهم را پرچمدار شروع تغییر در وضع موجود دانست و امیدوار بود که فضای دانشگاه روز به روز به مطلوب نزدیک‌تر شود. وقت آن است که دانشجو امکان اندیشه و بیان آزاد، در عین حال مطالبه‌گری و کنشگری داشته باشد. تنها در این صورت است که دانشگاه آن اهمیتی که در ابتدای انقلاب داشت و مورد تاکید حضرت امام بود را بازخواهد یافت. 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها