کد خبر: 723646
تاریخ انتشار :

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد

استقبال گسترده از معاون اهل سنت پزشکیان

انتصاب عبدالکریم حسین‌زاده به عنوان معاون رئیس جمهور با واکنش‌ها و استقبال بسیاری همراه شد.

استقبال گسترده از معاون اهل سنت پزشکیان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رویداد 24 | استفاده از نیروهای توانمند اهل سنت در کابینه مطالبه‌ای است که تازگی ندارد اما کمتر به آن توجه شده است. مسعود پزشکیان اما با انتخاب عبدالکریم حسین‌زاده به عنوان معاون رئیس جمهور در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور یک تیر و دو نشان زد. او هم به مطالب هموطنان کرد برای حضور در کابینه پاسخ داد، هم برای اهل سنت سهمی قائل شد. 

همین است که شاهد استقبال گسترده سیاسیون از این انتخاب بودیم. از اصلاح‌طلبان گرفته تا نمایندگان مجلس این انتخاب را شایسته و قابل تقدیر دانستند. 

در ادامه نگاهی داریم به برخی از واکنش‌ها به انتخاب حسین زاده؛ 

 

خود حسین‌زاده با انتشار عکسی از پرجم ایران،‌ در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «باید هم‌صدا و همدل بمانیم در خوشی‌ها و رنج‌های سرزمین‌مان. ایمان دارم که توسعه ایران با مهر و انسجام سهل‌تر است…»

 

آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به کار گیری آقای ⁧ عبدالکریم حسین زاده⁩ در یکی از معاونت های مهم ریاست جمهوری از جمله اقداماتی است که شعار ⁧ ایران برای همه⁩ و ⁧ وفاق ملی⁩ را معنا می بخشد. ‌بیش باد ⁧ایران برای همه ایران⁩»

 

احمد مازنی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم نوشت: «انتصاب جناب حسین زاده به سمت معاون رئیس‌جمهور، از خبرهای خوب روزگار ماست. عبدالکریم عزیز فرزند شهید است، نگاه ملی دارد. اهل فرهنگ و هنر است. برای ایشان موفقیت و حسن عاقبت مسألت دارم.»

 

حسین نورانی‌نژاد، قائم مقام حزب اتحاد ملت گفت: برای اولین بار پس از انقلاب است که یک اهل سنت به دولت راه می‌یابد. یعنی سدی سخت‌تر و عمیق‌تر، حتی نسبت به تبعیض و شکاف جنسیتی. دلیلش هم روشن است. ماهیت مذهبی نظام جمهوری اسلامی و رسمیت تشیع اثنی‌عشری در آن، دیگر باورمندان به ادیان و عقاید دیگر را به‌عنوان شهروندانی درجه دو متصور می‌کند؛ مسئله‌ای که طبعاً روی انسجام و امنیت ملی و حتی سهم این شهروندان از توسعه، تاثیرگذار می‌شود. باید جایی این سد مهم می‌شکست تا پیام امکان‌پذیری کاهش نابرابری را به شهروندانی بدهد که سال‌ها طعم تلخ و آزاردهنده تبعیض را چشیده بودند. انشاالله که این اقدامی نمادین باقی نماند و در عمل منشأ تحول و کاهش نابرابری شود.

 

نعمت‌الله منوچهری، عضو فراکسیون اهل سنت مجلس نهم گفت: « بازتاب این انتخاب بسیار گسترده بوده و ما از آن استقبال می‌کنیم و شکستن این تابو را به آقای دکتر پزشکیان تبریک می‌گویم و امیدوارم سکوی پرتابی برای دیگر نخبگان اهل سنت و جامعه کردهای کشور باشد.»

 

محمد رشیدی نماینده کرمانشاه:«برادر عزیزم مهندس ⁧عبدالکریم حسین‌زاده⁩ انتصاب حضرتعالی بعنوان معاون محرومیت زدایی و مناطق محروم رییس جمهور نشان از لیاقت شما و درایت ⁧دکتر پزشکیان⁩ دارد. همه اقوام و مذاهب ⁧ایران اسلامی⁩ پاره یک تن هستند.»

 

کمال حسین پور نماینده پیرانشهر: «در نظامی شایسته سالار و در انتخابی بجا و امیدبخش، دوست و برادر ارجمندم عبدالکریم حسین زاده به‌عنوان معاون رئیس جمهور در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور منصوب شد. ‌مهندس حسین زاده فرزند شهید، نوه شهید و انسانی با درایت و لیاقت است. او سه دوره توانسته است اعتماد مردم حوزه انتخابیه نقده و اشنویه را برای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی جلب کند. ضمن تشکر از رئیس جمهور، این انتصاب شایسته را خدمت ایشان و مردم عزیز کشور صمیمانه تبریک عرض می کنم. امیدوارم این انتصاب در بهبود شرایط زندگی روستاییان و ارتقای شاخص‌های توسعه روستایی نقشی ماندگار داشته باشد.»

 

احمد مرادی نماینده بندرعباس: «انتصاب آقای ⁧حسین‌زاده⁩ در سمت معاون رئیس جمهور در امور توسعه روستایی مناطق محروم کشور به عنوان عضوی از جامعه اهل سنت در کابینه دولت چهاردهم، نقطه عطفی در جهت تعمیق و پیشبرد راهبرد ⁧وفاق ملی⁩ و وحدت خواهد بود.»

 

احمد جباری نماینده بندرلنگه: «اقدام تاریخی دکتر ⁧ پزشکیان⁩ در انتصاب مهندس حسین زاده جوانی نخبه و متخصص از جامعه‌ی اهل سنت به سمت معاونت رئیس جمهور، حاکی از تحقق گام نخست در مسیر بکارگیری نیروهای شایسته‌ی اهل سنت در مناصب مختلف مدیریتی است. ‌امیدواریم این رویکرد مثبت در سطح سفرا، معاونت وزیران و ...نیز تداوم داشته باشد.»

 

احمد بیگدلی نماینده خدابنده: «انتصاب عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده کرد اهل سنت در مجلس شورای اسلامی توسط دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب ملت ایران به سمت معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور»

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها