کد خبر: 724009
تاریخ انتشار :

تعیین تکلیف «معلم بلاگرها» روی میز شورای عالی آموزش و پرورش

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از برخورد با معلم بلاگرها خبر داد.

تعیین تکلیف «معلم بلاگرها» روی میز شورای عالی آموزش و پرورش
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

موسی‌الرضا کفاش، معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه ورود به موضوع معلم بلاگرها خواسته برخی از اولیاء بود گفت: متن ماده واحده این موضوع در شورای عالی طرح و مقرر شد کارگروهی با تعیین خود شورا، متن را مورد بازبینی و اصلاح قرار دهد که در صورت تصویب و طی کردن مراتب قانونی، ابلاغ می‌شود.

موسی‌الرضا کفاش، معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه با توجه به مشکلاتی که بعضا در فضای مجازی به عنوان معلم بلاگر ایجاد شده بود به دستور دکتر صحرایی وزیر سابق آموزش و پرورش برای ساماندهی به بحث ماده واحده‌ای تعریف شد گفت: در شورای عالی آموزش و پرورش ماده واحده‌ای ۳ ماه پیش ‌به منظور استفاده صحیح و درست از فضای مجازی و حفظ حریم شخصی و خصوصی و اجتماعی دانش‌آموزان تنظیم شد تا کسی بدون رضایت دانش‌آموزان تصاویری از آنان منتشر نکند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان از نظر قوانین بالادستی مانند قانون اساسی و قانون حمایت از کودکان دارای یک حریم شخصی و خصوصی هستند که باید مورد توجه قرار گیرد افزود: نه تنها دانش‌آموز بلکه معلم هم حریم شخصی و خصوصی دارد و هیچ کس اجازه ندارد از نظر قانونی و شرعی وارد حریم خصوصی وی شود.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه بعضا اتفاق افتاده فیلم‌ها یا کلیپ‌هایی از دانش‌آموزان توسط برخی از معلمان و افراد دیگر منتشر می‌شود که به نوعی ورود به حریم خصوصی افراد است ادامه داد: پخش کلیپ‌ها یا فیلم‌های دانش‌آموزان در فضای مجازی ممکن بود باعث اهانت یا تمسخر به دانش آموزان شود و شرایط روحی و روانی منفی به دنبال داشته باشد.

کفاش با بیان اینکه پیش‌نویس ماده واحده‌ این موضوع در شورای عالی آماده و طرح موضوع شد تا کسی به حریم خصوصی دانش آموز و معلم ورود پیدا نکند گفت: طبق این ماده کسی حق ندارد به حریم خصوصی دانش آموزان وارد شود و از طریق صوت، کلیپ، تصویر، عکس، چیزهایی را منتشر کند که به نوعی به شرایط روحی و روانی دانش آموز صدمه بزند یا شرایط روحی و روانی معلمان را مورد اهانت قرار دهد، این کار ممنوع است و اگر مشاهده شود، افراد به مراجع قانونی معرفی خواهند شد و باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه ورود به این موضوع خواسته برخی از اولیاء بود افزود: بعضی‌ها شاکی و ناراحت بودند، هرچند معلمان خود متولی تعلیم و تربیت در مدارس هستند و توجه به این نکته دارند که مبادا خدای نکرده صدمه‌ای به دانش‌آموزان از نظر روحی و روانی وارد نشود.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه بعد از طرح متن ماده واحده در شورای عالی مقرر شد کارگروهی با تعیین خود شورا متن را مورد بازبینی و اصلاح قرار دهد عنوان کرد: بعد از آن مجددا طرح مطرح و در صورت تصویب و طی کردن مراتب قانونی، ابلاغ می‌شود. جلسه ماده واحده برای اعضای کارگروه تشکیل و متن ارسال شده، نظراتی دریافت شده، بعد از اصلاح و تایید شورای عالی، ابلاغ خواهد شد.

منبع: سایت دیده بان ایران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها