کد خبر: 724299
تاریخ انتشار :

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

دزدی بانک ها از جیب مردم در روز روشن !

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بانک‌های خصوصی مجوز این را گرفته‌اند که با استفاده از منابع خود در چارچوب اقتصاد ملی قدم بردارند، اما بر خلاف این موضوع آنها با پرداخت وام به شرکت‌های ‌زیر مجموعه خود، تسهیلات پرداخت شده را به سمت منافع سوداگرانه خود هدایت می‌کنند.

دزدی بانک ها از جیب مردم در روز روشن !
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روح الله ایزدخواه در گفتگو با خبرفوری تاکید کرد: بانک‌ها به ویژه بانکی‌های خصوصی وام‌هایی را به شرکت‌های خودشان می‌دهند که فراتر از شاخصی است که بانک مرکزی برای آنها اعلام کرده است. این امر به منزله دزدی از جیب مردم است؛ تاکید می‌کنیم که این کار یک سرقت سازمان‌ یافته از منابع عمومی کشور از جیب مردم است.

او گفت: بانک‌های خصوصی مجوز این را گرفته‌اند که با استفاده از منابع خود در چهارچوب  اقتصاد ملی قدم بردارند، اما بر خلاف این موضوع آنها با پرداخت وام به شرکت‌های ‌زیر مجموعه خود، تسهیلات پرداخت شده را به سمت منافع سوداگرانه خود هدایت می‌کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: منافع عمده بانک‌های خصوصی مبتنی بر مسائل سفته بازی و دلالی است؛ متاسفانه با انجام این کار سرمایه در گردش مورد نیاز برای واحد‌های صنعتی از نظام بانکی کشور خارج شده و به دنبال آن شرایط تولید هم در وضعیت فلج گونه‌ای قرار خواهد گرفت.

منبع: خبر فوری

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها