کد خبر: 724686
تاریخ انتشار :

ادعای پولیتیکو درباره هک نظام بانکی ایران

پولیتیکو مدعی شد: سه‌هفته پیش، ازپی بزرگ‌ترین حمله سایبری به نظام مالی- بانکی، مقام‌های ایران از طریق یک شرکت خدمات مالی، به‌ناچار سه‌میلیون دلار به هکرها باج دادند .

ادعای پولیتیکو درباره هک نظام بانکی ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - رسانه آمریکایی پولیتیکو به نقل از منابعی که نامی از آن‌ها نبرده، مدعی شده سه‌هفته پیش، ازپی بزرگ‌ترین حمله سایبری به نظام مالی- بانکی، مقام‌های ایران از طریق یک شرکت خدمات مالی، به‌ناچار سه‌میلیون دلار به هکرها باج دادند تا جلوی انتشار اطلاعات شخصی میلیون‌ها مشتری ۲۰بانک مملکت را بگیرند- اطلاعاتی چون آمار حساب‌های شخصی و اطلاعات کارت‌های بانکی مردم.

بنابر این گزارش؛ هکرها از طریق شرکتی به نام «توسن»، که خدمات پرداخت به بانک‌ها ارائه می‌داده وارد سرورهای بانک‌ها شدند و پولیتیکو می‌گوید مقامات  این شرکت را مجبور کرده‌اند باج را به هکرها بدهد. 

گویا گروهی به نام «آی‌آر لیکس» (نشتی‌های آی‌آر) که پیش‌تر هم برخی شرکت‌های مهم ایرانی را هک کرده بودهِ، پشت این حمله هستند و ابتدا تهدید کرده بودند اگر ۱۰ میلیون دلار ارز دیجیتال دریافت نکنند، اطلاعات هک‌شده را در مجاری غیرقابل ردیابی و غیرقانونی اینترنت، می‌فروشند اما سرآخر به سه‌میلیون دلار راضی شده‌اند.

بنابر این گزارش؛  بانک‌های صنعت و معدن، قرض الحسنه مهر، پست بانک ایران، ایران زمین، سرمایه، بانک مشترک ایران و ونزوئلا، دی، شهر، اقتصاد نوین، سامان، از جمله بانک‌های هک شده بودند.

هنوز مقام‌های کشورمان به این ادعاها و گزارش‌ها واکنشی نشان نداده‌اند. /روزآروز

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها