کد خبر: 724770
تاریخ انتشار :

محمدمهاجری:

وقتی امام جمعه‌ها در خطبه‌ سخنان اختلاف‌افکن مطرح می‌کنند، مردم اعتراض کنند | منظور قالیباف از کمین‌کرده‌ها جلیلی و پایداری‌چی‌ها است

محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا معتقد است که روشی که پزشکیان در پیش گرفته است مدل تعامل است و تا جایی که می‌‌تواند با صبر و حوصله ای که دارد ادامه دهد و برخلاف دولت های قبلی عصبانی نشود.

وقتی امام جمعه‌ها در خطبه‌ سخنان اختلاف‌افکن مطرح می‌کنند، مردم اعتراض کنند | منظور قالیباف از کمین‌کرده‌ها جلیلی و پایداری‌چی‌ها است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دولت مسعود پزشکیان کار خود را با شعار وفاق ملی شروع کرده است و این شعار هم تا به اینجای کار نمود بیرونی و ملموسی هم داشته است. پزشکیان آنقدر به این شعار متعهد بوده که از افراد با جناح‌های مختلف در دولت خود استفاده کرده است تا جایی که صدای برخی هم درآمده است، اما برخی از نهادها حاضر نیستند رویه تخریب و اختلاف‌افکنی خودشان را تغییر دهند. تا جایی که امام جمعه بابل وقتی دید پزشکیان شخصا برای فوت مشکوک یک شهروند در لاهیجان دستور ویژه صادرکرده است، آشفته شد و گفت مگر اینجا دادستان و بازرسی ندارد که رئیس‌جمهور دستور ویژه می‌دهد! قالیباف هم چندروز قبل در مشهد صراحتا اعلام کرد که برخی برای شکست دولت در کمین نشسته‌اند. 

محمدمهاجری فعال سیاسی اصولگرا در گفتگویی با رویداد۲۴ معتقد است که پزشکیان در ابتدا باید مصادیق وفاق ملی را اعلام کند و با حوصله‌ای که دارد، در مقابل اختلاف‌افکنان و کسانی که حاضر به پذیرفتن وفاق ملی نیستند، تاب و تحمل داشته باشد. او می‌گوید منظور قالیباف از این یک عده، جلیلی و پایدارچی‌ها هستند که برای شکست خوردن دولت مسعود پزشکیان کمین کرده‌اند. 

درادامه بخش‌های مهم  این گفتگو را بخوانید:

*من معتقدم اولویت‌های اصلی دولت پزشکیان یا شاید هم دولت‌های قبلی، اولویت‌های اقتصادی بوده و هست، اما اگر قرار باشد دولت آقای پزشکیان اولویت‌هایی را در نظر داشته باشد، عملیاتی کردن آنچه که او تحت عنوان وفاق ملی از آن یاد کرده، یکی از مهمترین موضوعات است. اما هم باید یک تعریف دقیق و کاملی از وفاق ملی ارائه شود و مصادیق آن هم عنوان شود که چه چیز‌هایی مصداق وفاق ملی است. 

*از سوی دیگر باید گام‌های عملیاتی برای آن وفاق هم برداشته شود. مثلا از جناح‌های دیگر در دولت نه فقط در سطح وزرا بلکه در سطح معاونین، استانداران و … حضور داشته باشند مصداق وفاق ملی است؟ دقیقا باید روشن شود، چون اگر شفاف نشود، هرکس از ظن خود تلافی‌هایی را داشته باشد. 

*اکنون برخی از اصلاح‌طلبان معتقدند که دولتی که پیروز شده، چون اصلاح‌طلب است حق دارد تا همه اعضا را از این جریان انتخاب کند. وفاق ملی این نیست که شرکت سهامی تشکیل دهید.

*نکته بعدی به نظرم در حال حاضر با همه تلاش‌هایی که در دولت قبل شده است، قانون احزاب یک قانون جدی که بتواند نیاز‌های واقعی جامعه سیاسی امروز را برآورده کند نیست. از همین ر‌و رئیس‌جمهور باید لایحه‌ای را تدارک ببیند.

*آقای پزشکیان مدلی را انتخاب کرده که این مدل تعامل است. مدل تعامل باید ادامه پیدا کند تا جامعه متوجه شود دولت پزشکیان همه گام‌ها برای تعامل را برداشته، اما برخی از نهاد‌ها مانند صداوسیما حاضر به پذیرش به چنین تعاملی نیستند و همان روش اختلاف الگوی سابق خودشان ادامه را ادامه می‌دهند. 

*آقای پزشکیان نباید خسته شود از این تعاملی که در پیش گرفته است. 

*افرادی که در برخی از مسند‌ها مانند امام جمعه هستند، اهداف سیاسی خاص خود را جلو می‌برند و هیچ چاره‌ای جز روشنگری افکار عمومی وجود ندارد و کار باید به جایی برسد که مردم وقتی در نماز جمعه سخنان اختلاف‌افکن را می‌شنوند، وسط نماز جمعه بلندشوند و اعتراض کنند و شعار دهند. تا آن تعداد از ائمه جمعه که به این وفاق ملی اعتقاد ندارند، تحت فشار افکار عمومی، روششان تغییر کند. 

*پزشکیان تا جایی که می‌تواند و مقدور است باید این مسیر تعامل را ادامه دهد و طرف مقابل را مجبور به عقب‌نشینی کند. او در این مسائل فرد پرحوصله‌ای است برخلاف دولت‌های قبل که پرحوصله نبودند و بعد از مدتی عصبانی می‌شدند، پزشکیان نشان داده که تحملش بالا است و قطعا تحملی که او دارد، نتیجه بخش خواهد بود. 

*آقای پزشکیان الان یک خیرالموجودین است، یعنی فکر می‌کنم رای اعتمادی که به همه وزرا داد، نشان اراده‌ای برای وفاق ملی دارد. چندروز قبل هم آقای قالیباف در مشهد، سخنرانی خوبی کرد و نشان می‌دهد او عزم و‌اراده جدی برای وفاق ملی دارد و این اراده در قوه قضاییه هم وجود دارد.

*منظور آقای قالیباف از اینکه عده‌ای برای شکست دولت پزشکیان کمین کرده‌اند، تیم جلیلی و پایداری‌چی‌ها و همین امامان جمعه‌ای که بر خلاف وفاق، خطبه می‌خوانند، است. 

*آقای جلیلی و جریان پایداری هیچ توجه‌ای به بیانات رهبری ندارند و همواره سعی می‌کنند و توجیه کنند و به کارگاه بازی‌های سیاسی خودشان بپردازند.

منبع: رویداد 24

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها