کد خبر: 724942
تاریخ انتشار :

حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با احکام جدید | مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد

در ادامه آخرین اخبار مربوط به همسان سازی و واریز حقوق بازنشستگان را بخوانید.

اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با احکام جدید | مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبرنگار شایلین بهبودی:

یک فعال صنفی بازنشستگان خواستار صدور احکام جدید حقوق بازنشستگان کارگری شد.

روز گذشته نامه متناسب‌سازی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شد؛ در واقع،  معاون اول رئیس‌جمهور اصلاحیه آیین‌نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را به دستگاه‌های مربوطه از جمله وزارت کار ابلاغ کرد.

یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان کارگری، در این رابطه می‌گوید: حالا وزیر کار جدید باید مشخص کند که چه زمانی احکام متناسب‌سازی مستمری‌بگیران تامین اجتماعی صادر می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم سریع صدور احکام جدید و پرداخت معوقات آن افزود: در روزهای گذشته، یک میلیون تومان علی الحساب متناسب‌سازیِ تیرماه برای بازنشستگان کشوری و لشگری واریز شد اما بازنشستگان کارگری از این واریز بی‌نصیب ماندند.

به گفته وی، بخش اعظم بازنشستگان کشور، مستمری‌بگیر سازمان تامین اجتماعی هستند و این گروه عظیم نباید از مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی محروم بمانند.

فرجی تاکید کرد: بازنشستگان انتظار دارند قبل از پایان شهریور احکام حقوقی جدید صادر و نسبت به پرداخت معوقات از ابتدای سال اقدام شود.

جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان

اصلاحیه آیین‌نامه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی معاون اول رئیس جمهور به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شد.

محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور تصویب‌نامه ۷ شهریور امسال هیأت وزیران را ۱۱ شهریور به وزارت‌خانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان‌های اداری و استخدامی کشور و برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

مطابق این مصوبه، در جزء ۶ ماده یک آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان که در یکم مرداد امسال به تصویب هیأت دولت رسیده بود، واژه «خالص» حذف و در انتهای جزء مذکور، عبارت «پس از کسر حق بیمه سهم فرد و مالیات بر درآمد با رعایت بند «ث» تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور» اضافه می‌شود.

متن قبل از اصلاح به این شرح است:

مابه التفاوت: اختلاف رقم بین مبلغ حقوق بازنشستگی هر فرد با ۹۰ درصد میانگین مبلغ خالص حقوق و فوق العاده‌های مشمول کسور شاغلان مشابه و هم‌تراز.

بعد از اصلاحیه از ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ به متن زیر تغییر کرد:

مابه التفاوت: اختلاف رقم بین مبلغ حقوق بازنشستگی هر فرد با ۹۰ درصد میانگین مبلغ حقوق و فوق العاده‌های مشمول کسور شاغلان مشابه و هم‌تراز پس از کسر حق بیمه سهم فرد و مالیات بر درآمد با رعایت بند «ث» تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    Markets

    دیگر رسانه ها