کد خبر: 725195
تاریخ انتشار :

رونمایی از سلاح محرمانه حزب الله

انتشار ویدیوی شلیک این راکت ام‌های مهمی برای صهیونیست‌ها دارد با توجه به استفاده رژیم اشغالگر از بمب‌های سنگین برای هدف قرار دادن مناطق مسکونی جنوب لبنان حزب الله برای نخستین بار تقریباً می‌توان گفت ویدیویی با وضوح کامل از این راکت سنگین منتشر کرد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 راکت سیار دقیق‌تر از خانواده برکان است و دارای یک لانچر ویژه شلیک و همچنین موتوری قدرتمند که بتواند سر جنگی بیش از ۵۰۰ کیلوی آن را به مسافت بالای ۱۰ کیلومتر جابجا کند. 

زمان سوزش سوخت راکت هم به نوبه خود جالب توجه است و به شدت با خانواده برکان تفاوت دارد. قطر بوستر راکت نیز قابل توجه بوده و به ما می‌گوید که با یک راکت بسیار گردن کلفت و ویرانگر روبرو هستیم. در طول ۱۱ ماه گذشته پایگاه برانیت به عنوان مقر اصلی لشکر ۹۲ الجلیل رژیم اشغالگر بیش از ۲۲ بار هدف راکت‌های سنگین خانواده برکان قرار گرفته و این دومین بار است که با این راکت پذیرایی می‌شود. در واقع هدف حزب الله این است تا این پایگاه را به ویرانه‌ای تبدیل کند که لشکر آواره الجلیل برای بازگشت به این پایگاه باید ماه‌ها فقط دست به بازسازی زده و وارد هر نقطه‌ای که شود اثر انگشت حزب الله را مشاهده کند. 

البته یگان مهندسی حزب الله راکت‌ها و تسلیحات جدید و دیگری هم ساخته که کمتر از آنها رونمایی شده است هرچند در طول بیش از ۱۱ ماه نبرد بارها و بارها از آنها علیه مواضع رژیم موقت استفاده و امتحان خود را پس داده‌اند. با این حال ر صورت تداوم جنایت‌های رژیم علیه مناطق مسکونی جنوب لبنان ین راکت‌ها نیز آماده استفاده علیه مستعمره نشین‌هایی هستند که کاملاً در دسترس بوده و با توجه به برد خوب این راکت می‌توان مناطق وسیع از شمال فلسطین اشغالی را تبدیل به ویرانه کرد. به عنوان مثال می‌توان گفت که اصابت ر یک از این راکت‌ها به صنایع مستقر در کریات شمونه ده‌ها میلیون دلار شاید هم صدها میلیون دلار به اشغالگران چند ملیتی خسارت وارد خواهد کرد. 

حالا این مسئله بر عهده سرکرده‌های رژیم موقت است، آنها می‌دانند که لبنان غزه نیست و مقاومت لبنان هم مانند مقاومت صبور و سلحشور غزه در محاصره قرار ندارد و دستش برای هر اقدامی باز است. تجربه بیش از ۱۱ ماه جنگ حزب الله را در سطح بسیار بالایی پخته و آماده کرده است و امروز مقاومت لبنان با مهرماه سال گذشته زمین تا آسمان تفاوت دارد و این مسئله را خود اشغالگران بهتر از همه می‌دانند. این موضوع را هم باید اینجا یادآور شوم که زاغه‌های مهمات حزب الله از این راکت‌ها لبریز و در شهرهای زیرزمینی ناشناخته مقاومت روند ساخت روزانه این راکت‌ها در حال پیگیری است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها