کد خبر: 725201
تاریخ انتشار :

نامه مهم تاجگردون به عارف +جزئیات

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در طی نامه‌ای به محمدرضا عارف، حفظ حقوق مردم در مناطق نفت‌خیز و گازخیز و جلوگیری از کاهش منابع اعتباری این مناطق شد.

نامه مهم تاجگردون به عارف +جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - غلامرضا تاج‌گردون نماینده گچساران و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور خواستار اصلاح آیین‌نامه اجرایی موضوع تبصره ۵ ماده ۱۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده و حفظ حقوق مردم در مناطق نفت‌خیز و گازخیز و جلوگیری از کاهش منابع اعتباری این مناطق شد.

بنابر روایت ایسنا،‌ متن نامه به محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

«برادر گرامی جناب دکتر عارف معاون اول محترم رئیس جمهور

سلام علیکم

به استحضار می‌رساند در آخرین روزهای کاری دولت محترم قبل براساس بندی از آیین‌نامه اجرایی موضوع تبصره ۵ ماده ۱۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ به تاریخ ۱۴۰۳/۳/۳۰ و شماره ۲۰۶۳۶٫۲۱۰ ا د، ظلم آشکاری به منابع اعتباری مناطق نفت‌خیز و گازخیز کشور صورت گرفته که در صورت اعمال این آیین‌نامه می‌بایستی منتظر اعتراض شدید مردم، شهرداری‌ها و دهیاری‌های این مناطق باشیم.

این آیین‌نامه به پیشنهاد سازمان امورمالیاتی و وزارت نفت صورت گرفته است و به‌نظر می‌رسد در یک ظلم آشکار، سازمان مالیاتی با کسب منابع خود از شرکت نفت و دیگر دستگاه‌ها، بدون توجه به حقوق مردم، نسبت به تضییع حق این مناطق اقدام کرده است که قابل پذیرش نیست.

مستحضرید پس از تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده و حذف دیگر عوارض مصوب قبلی، تنها و موثرترین منابع این مناطق مالیات بر ارزش افزوده می‌باشد و با حذف منابع ارزش افزوده در این مناطق، منابع شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به صفر نزدیک می‌شود. این مصوبه مانند این است که کلیه مناطق دارای معدن و یا موارد مشابه از وجوه عوارض ارزش افزوده محروم گردند و این یعنی مرگ  بودجه‌ای این مناطق.

در ماده ۶ این آیین‌نامه آمده است: آن بخشی از نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی خام که توسط وزارت نفت (شرکت‌های تابعه) به شرکت‌های داخل زنجیره تولید فرآورده‌های نفتی (موضوع تبصره ۵ ماده ۱۷) و گاز طبیعی فروخته می‌شود، در این مرحله مستلزم محاسبه و دریافت مالیات و عوارض ارزش افزوده از حلقه بعدی و نیز پرداختی در مرحله واردات حسب مورد نمی‌باشد.

اجرای این بند از آنجا که کلیه مناطق عملیاتی تولید نفت خام و گاز بدلیل اینکه هیچ نوع ارتباطی با مراحل بعد نداشته و نفت خام و گاز فروخته و منابع آن صرف بودجه عمومی خواهد شد لذا از عوارض ارزش افزوده محروم و قطعا بیش از۷۰ درصد منابع شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از بین خواهد رفت.

خواهشمند است قبل از بروز هر اتفاق ناخوشایندی در مناطق فوق‌الذکر که شامل استان‌های مهم خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، ایلام، بخش‌هایی از لرستان، خراسان و فارس می‌باشد، دستور فرمایید با قید آنی آیین‌نامه اصلاح و رویه گذشته عمل تا اثرات سوء این تصمیم متوجه این دولت نگردد.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها