کد خبر: 725223
تاریخ انتشار :

ادعای روزنامه شهرداری؛ کاهش تورم مسکن با طرح زاکانی!

روزنامه همشهری در شماره امروز طی یادداشتی مدعی کاهش رشد تورم بازار مسکن تهران با مداخله شهرداری است.

ادعای روزنامه شهرداری؛ کاهش تورم مسکن با طرح زاکانی!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

همشهری در یادداشتی به قلم حمیدرضا صارمی؛ معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران نوشت: «سیاست شهردار محترم تهران، آقای دکتر زاکانی این بود که ما مداخله تعریف‌شده‌ای در بحث مسکن داشته باشیم و به همین‌خاطر قرارگاهی را برای ورود به موضوع ساخت مسکن تجهیز کردیم. در این قرارگاه ابتدا زمین‌هایی که شهرداری داشت شناسایی شد و سپس با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی عملیات اجرایی این پروژه‌ها را شروع کردیم. این پروژه‌ها اکنون در مراحل مختلف ساخت هستند؛ برخی تا جایی پیش رفته‌اند که مراحل نازک‌کاری آن‌ها شروع شده، برخی در مرحله سفت‌کاری هستند و برخی دیگر هنوز در مرحله فونداسیون به سرمی‌برند یا مراحل صدور پروانه را می‌گذرانند.»

وی در ادامه آورده است: «سیاست شهرداری تهران این بود که فشار مسکن، فقرای شهری را از تهران بیرون نکند و این قشر حتی‌المقدور بتوانند با قیمتی مناسب به مسکن مورد نیاز خود دست پیدا کنند. به لطف خدا طی ۳ سال گذشته شهرداری در اجرای این سیاست موفق بود.»

او همچنین مدعی شده: «نوع مداخله تعریف‌شده شهرداری سبب کاهش رشد تورم مسکن در تهران شده و گرچه ممکن است ده‌ها متغیر دیگر نیز در کاهش رشد تورم مسکن در تهران اثرگذار باشد، قطعا یکی از مؤثرترین آن‌ها مداخله تعریف‌شده شهرداری بوده که سبب شده رشد تورم مسکن تهران به نسبت گذشته کاهش یابد.»

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها