کد خبر: 725247
تاریخ انتشار :

آیت الله محقق داماد به مسئولین اقتصاد کشور: فکر نان مردم باشیم، شکم گرسنه ایمان ندارد

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه «وَلا تُؤْتُوا السُّفَهَاءَ أَمْوَالَکُمُ الَّتِی جَعَلَ اللَّهُ لَکُمْ قِیَامًا»، گفت: پول و مال ملت، قوام ملت است. نباید اختیار آن را به دست افرادنابخرد و ناتوان بدهیم که قرآن از آن به سفیهان تعبیر می‌کند.

آیت الله محقق داماد به مسئولین اقتصاد کشور: فکر نان مردم باشیم، شکم گرسنه ایمان ندارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آیت‌الله سیدمصطفی محقق داماد، استاد حوزه و دانشگاه در سی ‌و چهارمین همایش بانکداری اسلامی با موضوع «طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران» که صبح امروز، سه‌شنبه ۲۰ شهریورماه در محل بانک مرکزی برگزار شد، گفت: ممکن است کسانی در جلسه حاضر باشند که با من و تئوری‌های من مخالف باشند اما حاضرم آنچه که می‌فهمم، گفت‌وگو کنم. 

وی ادامه داد: تجربه ۴۵ ساله در ایران نشان داد تفکرات چپ اقتصاد ایران را ویران کرد و از مغول بیشتر ضربه زد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه پیامبر(ص) فقر را در زمان خود برطرف کرد، افزود: عامل وحدت اول این است که شکم‌ها سیر شود. جناب رئیس بانک مرکزی، من خطاب به حضرتعالی می‌گویم، آقای دکتر همتی که تشریف بردند، فکر نان مردم باشیم.

وی تصریح کرد: شکم گرسنه ایمان ندارد؛ به صراحت عجب مسئله حکیمانه‌ای است. هرچه از دین داد بزنیم با شکم گرسنه که نمی‌توانیم حرف بزنیم. 

حجت‌الاسلام محقق داماد با اشاره به آیه «وَلا تُؤْتُوا السُّفَهَاءَ أَمْوَالَکُمُ الَّتِی جَعَلَ اللَّهُ لَکُمْ قِیَامًا»، گفت: پول و مال ملت، قوام ملت است. سرمایه ملت مثل خون رگ ملت است، نباید اختیار آن را به دست افرادنابخرد و ناتوان بدهیم که قرآن از آن به سفیهان تعبیر می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: اگر نفت می‌فروشید، پول نفت را به دست سفیهان ندهید. اگر می‌خواهید پولتان را در بانک بگذارید به دست سفیهانِ ناواردِ بی‌سواد ندهید بلکه آنها را به دست متخصصان، خردمندان، عاقلان و امینان بدهید تا فقرتان برطرف شود. 

وی ادامه داد: سه قرن بیشتر از نهضت پیغمبر اسلام(ص) نگذشت که می‌گشتند زکات را به چه کسی بدهد چون فقیر نبود؛ آن هم فقری که در صدر اسلام بود. ببینید مشکل کجاست و مشکل کشور ما چیست؟!

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها