کد خبر: 725396
تاریخ انتشار :

آیت‌الله «عباس محفوظی» درگذشت + زندگینامه

قم آیت‌الله عباس محفوظی از اساتید حوزه علمیه و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شب گذشته در سن ۹۶ سالگی در بیمارستان بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

 آیت‌الله «عباس محفوظی» درگذشت + زندگینامه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آیت‌الله محفوظی سال‌ ۱۳۰۷ هجری‌ شمسی در یکی‌ از روستاهای‌ شهرستان‌ رودسر و در میان‌ خانواده‌ای‌ مذهبی به‌ دنیا آمد. وی دروس‌ دوره‌ ابتدایی‌ را در رودسر به‌ پایان‌ برد و سپس‌ به‌ دبیرستان‌ رفت‌، امّا حدود یک‌ سال‌ بعد به‌ سبب‌ اشتیاق‌ فراوان‌ به‌ تحصیل‌ دروس‌ دینی‌، به‌ حوزه‌ علمیه‌ رودسر وارد شد.

پس‌ از حدود ۲ سال‌ اقامت‌ در حوزه‌ علمیه‌ رودسر با ورود به‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، به‌ محضر استادان‌ مبرّز و صاحب‌ نام‌ مشرف‌ شد و در زمانی‌ کوتاه‌ دروس‌ مقدماتی و سطح‌ را به‌ پایان‌ برد و مدتی‌ نیز برای‌ تحصیل‌ به‌ نجف‌ اشرف‌ رفت‌.

آیت‌الله محفوظی در نجف اشرف نزد آیات عظام حلّی و شاهرودی کسب فیض نمود و در قم از دروس بزرگانی چون آیات عظام بروجردی، امام خمینی و گلپایگانی و همچنین مرحوم داماد و حجت و علامه طباطبایی بهره‌مند شد؛ علاوه بر جدیت در درس و بحث و تألیفات، اقدامات شایسته‌ای در امور خیر نظیر تأسیس دانشگاه و مرکز معلولین و مدارس علمیه و دستگیری از نیازمندان توأم با اخلاق همراه با مهربانی و سلم انجام داد.

به گزارش ایسنا؛ آیت‌الله‌ محفوظی‌ در کنار تحصیل‌ و تدریس‌، هیچگاه از مبارزه‌ علیه رژیم‌ پهلوی‌ باز نماند و ضمن‌ شرکت‌ در جلسات‌ جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، زیر بسیاری‌ از اعلامیه‌های‌ افشاگرانه‌ این نهاد حوزوی را امضاء کرد.

او پیش از انقلاب بارها مورد تعقیب‌، بازجویی‌ و تبعید قرار گرفت و بعد از پیروزی‌ شکوهمند انقلاب‌ اسلامی‌ در سال‌ ۱۳۵۷ نیز همواره‌ مدافع‌ و یار امام‌(ره‌) و رهبر معظم‌ انقلاب‌ بوده‌ است‌.

آیت الله محفوظی که ۴ دوره هم نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری بوده است سرانجام شامگاه ۲۰ شهریورماه سال ۱۴۰۳، پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۹۶ سالگی به دیار باقی شتافت.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها