کد خبر: 725548
تاریخ انتشار :

پاشینیان: تمام مشکلات ارمنستان و آذربایجان حل‌شدنی نیست

دولت ارمنستان به جمهوری آذربایجان پیشنهاد کرده است که یک توافق‌نامه صلح ۱۶ ماده‌ای بین دو کشور امضا شود چرا که از نگاه «نیکول پاشینیان»، ارمنستان و آذربایجان نمی توانند توافقنامه ای را امضا کنند که تمام مشکلات موجود بین دو کشور را حل کند.

پاشینیان: تمام مشکلات ارمنستان و آذربایجان حل‌شدنی نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، نخست وزیر ارمنستان به پارلمان این کشور گفت که دولت ارمنستان به جمهوری آذربایجان پیشنهاد کرده است تا یک توافقنامه صلح شامل ۱۶ ماده را امضا کند.

وی خاطرنشان کرد: ما پیشنهاد می کنیم یک معاهده صلح با ۱۶ ماده امضا شود که محتوای هر یک مورد موافقت قرار گرفته است.

به عقیده پاشینیان، ارمنستان و آذربایجان نمی‌توانند به توافقی جامع برسند که تمام مشکلات موجود بین دو کشور را حل کند، بنابراین باید آنچه را که قبلاً توافق کرده اند، امضا کنند.

آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان دیروز (سه شنبه) اعلام کرد که کشورش پیش نویس توافق پیمان صلح را به باکو تحویل داده و منتظر پاسخ است.

نخست وزیر ارمنستان نیز پیشتر گفته بود که ارمنستان به جمهوری آذربایجان پیشنهاد داده که بر اساس موادی که پیشتر مورد توافق قرار گرفته بود، یک معاهده صلح را امضا کرده و بقیه موضوع ها را به مذاکرات آتی موکول کنند.

پاشینیان گفت که او گمان می کند که روابط دیپلماتیک پس از امضای این توافق برقرار خواهد شد و چارچوب دیگری برای گفت وگو در مورد همه مسائل ممکن خواهد بود.

از سوی دیگر الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان، چند روز پیش در ایتالیا گفت که باکو و ایروان در مورد حدود ۸۰ درصد متن معاهده صلح توافق کرده اند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها