کد خبر: 725569
تاریخ انتشار :

فراکسیون تندروها!

اختلاف‌ها‌ بر سر رأی‌آوردن همه کابینه مسعود پزشکیان در مجلس، کار را به جایی رسانده که زمزمه‌های جدایی جریان رادیکال مجلس از جریان قالیباف با تشکیل یک فراکسیون جدید شنیده می‌شود.

فراکسیون تندروها!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - اختلاف‌ها‌ بر سر رأی‌آوردن همه کابینه مسعود پزشکیان در مجلس، کار را به جایی رسانده که زمزمه‌های جدایی جریان رادیکال مجلس از جریان قالیباف با تشکیل یک فراکسیون جدید شنیده می‌شود. این موضوع را ابوالقاسم جراره، دبیرکل جریان «شریان»، تأیید کرده اما تأکید می‌کند: «هنوز اقدام جدی صورت نگرفته است». 

آیا مجلس به سه فراکسیون تقسیم خواهد شد‌ یا آنکه اصولگرایان سعی می‌کنند همچنان ذیل یک فراکسیون همکاری را با یکدیگر ادامه دهند؟ سه فراکسیون‌ شدن مجلس به‌نفع کدام جریان‌های سیاسی خواهد بود؟ در اینجا وضعیت سه جریان حامی دولت پزشکیان (اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا)، جریان پاجوش‌ها (شریان و حامیان جلیلی) و شانا (جریان شورای ائتلاف اصولگرایان و به تعبیر حدادعادل، چنارها) را در وضعیت سه فراکسیونی شدن بررسی و نشان می‌دهیم چرا جریان رادیکال درنهایت حاضر به جدا‌شدن از فراکسیون انقلاب و تشکیل یک فراکسیون جدید نمی‌شود.

با جدا‌شدن جریان پاجوش‌ها از فراکسیون انقلاب، وزن این فراکسیون کاسته می‌شود. این وضعیت باعث می‌شود ‌قالیباف برای داشتن اکثریت در مجلس نیاز بیشتری به فراکسیون حامیان دولت در مجلس داشته باشد. در همین وضعیت است که دقیقا جریان پاجوش‌ها در مخمصه قرار گرفته‌اند.

از‌همین‌رو، جداشدن آنها از تیم قالیباف اولا‌‌ باعث تقویت بیشتر جریان حامی پزشکیان خواهد شد و در ثانیا وزن اندک آنها را این بار نه در شمارش آرا‌، بلکه در تعداد اعضای فراکسیون‌شان به همه نشان خواهد داد.

شواهد و سابقه رفتاری پاجوش‌ها هم به ما می‌گوید ‌آنها هرگز حاضر نیستند رفتاری داشته باشند که مشخص شود وزن و اندازه آنها چقدر است؛ هرچند در ظاهر همواره مدعی‌اند برایشان در اقلیت بودن اهمیتی ندارد.

 

منبع: امتداد

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها