کد خبر: 725660
تاریخ انتشار :

از داماد روحانی تا داماد پزشکیان!

حضور داماد پزشکیان در سفر عراق با انتقادات بسیاری مواجه شده است.

از داماد روحانی تا داماد پزشکیان!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - تا چند وقت پیش مدام حرف از داماد روحانی بود و جایگاه او که به نظر می‌رسید با جایگاه و موقعیت پدرزنش ارتباط بسیار دارد. با روی کار آمدن دولت پزشکیان و اما انتظار می‌رفت که شاهد توجه بیشتری به شایسته سالاری و دروی از این برخی پارتی‌بازی‌ها باشیم. 

بر اساس وعده‌ها انتخاباتی انتظار می‌رود که بساط آقازادگی و فامیل بازی جمع شود اما برخی حواشی مطرح شده در همین هفته‌های ابتدای کار دولت از میزان امیدواری به این موضوع کاسته است. یک روز پسر عارف در جلسه معارفه وزیر حاشیه‌ساز می‌شود و یک روز هم داماد رئیس جمهور در سفر خارجی او شرکت می‌کند! 

این مساله قطعا حساس‌تر و مهم‌تر از آن است که از چشم رسانه‌ها، منتقدان و کاربران شبکه‌های اجتماعی دور بماند. همین است که شهاد واکنش‌ها و اعتراضات بسیار به این رویه‌ بوده‌ایم. 

مثلا رسانه عصر ایران که اتفاقا اصلاح‌طلب و حامی دولت است ، به طبقه‌بندی منتقدان پرداخته و نوشته: «منتقدین سه دسته‌اند: یکی زخم خوردگان انتخابات نیمۀ تیر که ناگهان مناصب و امتیازات خود را از د‌ست داده‌اند و به زمین و زمان بد می‌گویند و بهانه می‌تراشند و یکی به وفاق می‌گوید نفاق و دیگری سه وزیر را قاتل می‌داند و سومی هر روز از سر خشم تیتر می‌زند و دنبال زاویه‌دار می‌گردد. بر اینان حرجی نیست چون می‌پنداشتند ۵ سال دیگر سوار اسب مراد خواهند بود و حالا دنبال هر بهانه برای هجوم‌اند.

گروه دوم مخالفان شرکت در انتخابات و قایلان به این نظرند که «همه‌شون مثل هم‌اند» و رقابت و تفاوت جناح‌ها را باور ندارند اگرچه قبل از انتخابات می‌گفتند مثل روز روشن است که معلوم است قالیباف از صندوق به درمی‌آید و بعد از مرحله دوم می‌گویند کاملا مشخص بود که از اول قرار بود پزشکیان رییس جمهور شود! 

این جماعت انقلاب 57 را هم فتنه و کار آمریکا می‌دانند ولی نمی‌گویند اگر آمریکا سلطنت مورد علاقه‌شان را سرنگون کرده پس چگونه توقع دارند همان آمریکا حمله کند تا برگردند؟!

دسته سوم اما دوست‌داران آقای پزشکیان‌اند و از جمله می‌توان به توییت یک روزنامه‌نگارحامی او (‌محسن صالحی‌خواه) اشاره کرد که نوشته است: "خاطرۀ خوبی از حضور اقوام سیاسیون در دنیای سیاست نداریم چون تَهِ کار ناخوشایند است." طعنه‌ای آشکار به دخالت‌های همسر و برادر داماد رییس جمهور مرحوم در امور مختلف.»

انتقادات اما همانطور که عصر ایران نوشته صرفا از سوی یک گروه مطرح نمی‌شود و رسانه‌های مخالف دولت نیز ساکت نمانده‌اند. شاهد آنکه اولین بار ماجرای حضور داماد پزشکیان را خبرنگار فارس مطرح کرد و بعد هم رجانیوز نوشت: «  انتشار تصاویر سفر مسعود پزشکیان به عراق از همراهی عجیب داماد او خبر داد. البته این اولین همراهی پشت پرده حسن مجیدی با مسعود پزشکیان نیست و در سفر هفته گذشته پزشکیان به مشهد نیز تصاویری از همراهی او منتشر شد. اتفاق عجیب اما سکوت مرگبار حامیان پزشکیان از این اتفاق است چرا که کمتر از دوهفته قبل و با انتشار عکسی از حضور پسر عارف در یکی از جلسات دولتی، لشگر مجازی وابسته به دولت حملات شدیدی به او انجام دادند. به نظر می‌رسد مواجهه با پدیده آقازادگی در دولت جدید تنها برای تسویه‌حساب‌های سیاسی است و برخی از آقازاد‌ه‌ها از برخی دیگر آقازاده‌ترند.»

جلیل محبی، چهره نزدیک به محمدباقر قالیباف نیز، با انتشار یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس، به این موضوع واکنش نشان داده و نوشته است: ‌آقای پزشکیان داماد شما ممکن است با مسامحه مثل خانواده رییس جمهور سابق با شما به سفر بیاید اما حضور او در جلسات رسمی دخالت در امور کشور است. راه خوب آدم‌های سابق را بروید نه کج‌راهه ها را.

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها