کد خبر: 725679
تاریخ انتشار :

ونزوئلا، سفیر اسپانیا را در پی تنش‌های سیاسی احضار کرد

وزارت امور خارجه ونزوئلا در پی برخی اظهارات مقامات اسپانیایی درباره کاراکاس و دیدار نخست‌وزیر اسپانیا با رهبر مخالفان ونزوئلا، سفیر مادرید را احضار کرد.

ونزوئلا، سفیر اسپانیا را در پی تنش‌های سیاسی احضار کرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، وزارت امور خارجه ونزوئلا اعلام کرد دولت این کشور سفیر خود در اسپانیا و سفیر اسپانیا در ونزوئلا را فراخوانده است که بر تنش‌ها در روابط دیپلماتیک 2 کشور دامن زده است.

خبرگزاری رویترز با انتشار این مطلب گزارش داد: «ایوان خیل پینتو وزیر امور خارجه ونزوئلا در پیامی در کانال تلگرامی خود اظهارات توهین‌آمیز، مداخله‌جویانه و گستاخانه، «مارگاریتا روبلز» وزیر دفاع اسپانیا را دلیل این اقدام دیپلماتیک عنوان کرد.»

روبلز، روز پنج‌شنبه در سخنانی مداخله‌جویانه دولت ونزوئلا را به «دیکتاتوری» متهم کرده بود.

وزیر خارجه ونزوئلا گفت «گلادیس گوتیِرز» سفیر ونزوئلا در اسپانیا و «رامون سانتوس» سفیر اسپانیا در کاراکاس را برای پاره‌ای رایزنی‌ها به وزارت امور خارجه فراخوانده است.

همچنین پنج‌شنبه، «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا با «ادموندو گونزالس» رهبر مخالفان ونزوئلا و رقیب انتخاباتی «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور این کشور که به اسپانیا پناهنده شده است، یک روز پس از اعلام او به‌عنوان پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری بحث‌برانگیز ونزوئلا توسط مجلس سفلی اسپانیا دیدار کرد.

مخالفان در ونزوئلا پس از انتخابات این کشور مدعی پیروزی گونزالس شده بودند. اما نهادهای دولتی جزئیاتی را درباره نتایج انتخاباتی منتشر کردند که پیروزی مادورو را در این رقابت‌ اثبات می‌کند. اعلام پیروزی مادورو واکنش‌هایی را در داخل و از سوی برخی کشورهای جهان به دنبال داشت که مادورو آن را توطئه جناح راست دانست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها