کد خبر: 725684
تاریخ انتشار :

اوقاف فلسطین نسبت به اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها علیه مسجد الاقصی هشدار داد

در پی انتشار ویدیویی تحریک‌آمیز توسط یهودیان افراطی، وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین نسبت به تشدید تحریکات رژیم صهیونیستی نسبت به مسجد الاقصی هشدار داد.

اوقاف فلسطین نسبت به اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها علیه مسجد الاقصی هشدار داد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، این وزارتخانه در بیانیه‌ای به گروه افراطی صهیونیستی «معتمدین معبد» که ویدئویی از آتش زدن مسجد الاقصی و مسجد قبه الصخره را با این جمله «به زودی در این روزها» منتشر کرده بود، واکنش نشان داد.

این وزارتخانه گفت: خطر ناشی از نفرت پراکنی و تخریب مقدسات اسلامی آشکار شده است و نیازی به بررسی و تفحص ندارد.

وزارت اوقاف اسلامی افزود: این گفتمان ویرانگر تروریستی مبتنی بر تعدادی افسانه و دروغ، شروع به اعلام اهداف و برنامه‌های خود به شکل آشکار و صریح کرده است.

وزارت اوقاف اسلامی فلسطین این را «نشان از حمایت سیاسی و امنیتی دولت اشغالگر و سرویس‌های امنیتی آن از طرح و نقشه‌های این گروه تروریستی دانست که از آنها در جریان حملات روزانه به الاقصی محافظت می‌کند».

وزارتخانه مذکور از جامعه جهانی خواست جلوی این اقدام پوچ و جنون‌آمیز این گروه‌ها را بگیرد که از حمایت آشکار دولت برخوردار هستند.

همچنین خطیب مسجد الاقصی پس از تحریک ادعایی گروه‌های «معبد» برای سوزاندن مسجد الاقصی خواستار حضور گسترده مردم فلسطین در مسجد الاقصی شد.

شیخ عکرمه صبری در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: مسؤولین هجوم شهرک نشینان به مسجد الاقصی در این توهم هستند که زمان حمله به آن فرا رسیده است.

وی افزود: ویدئوی منتشر شده توسط گروه‌های افراطی یهودی آنچه را ما بارها گفته‌ایم، تایید می‌کند که آنها آرزوی تسلط کامل بر مسجد مبارک الاقصی را دارند.

عکرمه صبری نسبت به اجرای برنامه‌ها و جاه‌طلبی‌های اشغالگران در مسجد الاقصی هشدار داد و خاطرنشان کرد که این جاه طلبی‌ها جدید نیست، بلکه قدیمی و جدید است.

خطیب مسجد الاقصی نسبت به هجوم گسترده شهرک نشینان به مسجد و تحریکات گسترده علیه آن هشدار داد و آن را حمله، چالش و تحریک احساسات مسلمانان آشکار دانست.

وی با تاکید بر اینکه «حق دینی ما درباره مسجد الاقصی به تصمیم الهی از بالای هفت آسمان استناد دارد»، خواستار مقابله با این نقشه‌ها و حفاظت از بیت المقدس و مسجد الاقصی در برابر این جاه طلبی‌های یهودیت شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها