کد خبر: 725688
تاریخ انتشار :

کوبا علیه آمریکا

وزیر امور خارجه کوبا با اشاره به زیان‌های اقتصادی ناشی از چند دهه محاصره اقتصادی آمریکا علیه کشورش خواستار لغو آن تحریم‌ها شد.

کوبا علیه آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، «برونو رودریگز» وزیر امور خارجه ونزوئلا امروز (جمعه) تایید کرد که محاصره اقتصادی آمریکا که ۶۰ سال است علیه این کشور ادامه دارد، زیان‌های اقتصادی زیادی را به بار آورده که منجر به رنج کشیدن ملت کوبا شده است.

شبکه المیادین در این باره گزارش داد که رودریگز در یک کنفرانس خبری در هاوانا درباره اثر اقتصادی، تجاری و مالی محاصره اقتصادی آمریکا علیه کوبا گفت: «مبارزه با محاصره اقتصادی ناعادلانه آمریکا، ما را در دفاع از حقوق و عزتمان متحد می‌سازد.»

او بیان کرد که این اقدام آمریکا در بازه زمانی مارس ۲۰۲۳ تا فوریه ۲۰۲۴ منجر به زیان اقتصادی برابر با بیش از پنج میلیارد دلار (آمریکا) برای کوبا شده است.

وزیر امور خارجه کوبا همچنین اشاره کرد که مانع اصلی رونق اقتصادی این کشور محاصره اقتصادی و تجاری آمریکاست که بیش از شش دهه است ادامه دارد و خساراتی جدی بر تمامی جنبه‌های زندگی در کوبا وارد آورده است.

رودریگز قرار گرفتن نام کشورش در فهرست موسوم به «کشورهای حامی تروریسم» آمریکا را محکوم کرده و بیان کرد که این نوع دیگری از سیاست «خصمانه» واشنگتن علیه هاواناست که هیچ‌گونه مبنای قانونی ندارد.

او همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود از پارلمان‌ها و دولت‌های بسیاری از کشورهای جهان و نیز از سازمان‌ها، اتحادیه‌های تجاری و گروه‌های هم‌بستگی در سراسر جهلن برای حمایت از کوبا در مبارزه آن با محاصره اقتصادی آمریکا قدردانی کرده و خواستار محکومیت این اقدام واشنگتن و لغو آن شد.

او همچنین خواستار حذف نام کوبا از فهرست کشورهای حامی تروریسم آمریکا شد.

مجمع عمومی سازمان ملل قرار است ۲۹ و ۳۰ سپتامبر برای بار دوم درباره پیش‌نویس قطعنامه‌ای از سوی کوبا راجع به لغو این محاصره اقتصادی رای‌گیری کند که هر سال، اعضا بر سر آن اتفاق نظر دارند اما آمریکا و رژیم صهیونیستی با آن مخالفت می‌کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها