کد خبر: 726024
تاریخ انتشار :

حمله ناگهانی هیلی به ترامپ/ دردسرتازه برای نامزد جنجالی

با انتخاب ونس به عنوان معاون ترامپ، هیلی دیگر تمایلی نسبت به حمایت تمام قد از رئیس جمهور سابق آمریکا ندارد.

حمله ناگهانی هیلی به ترامپ/ دردسرتازه برای نامزد جنجالی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، رئیس جمهور سابق آمریکا با دردسرجنجالی جدیدی در حزب جمهوریخواه مواجه شده و آن ، رویگردانی بخشی از زنان طرفدار این حزب از وی و گرایش انها به کامالا هریس است. گردش آرای زنان جمهوریخواه به سود هریس، بدترین خبر ممکن برای ترامپ و همراهانش محسوب می شود. دونالد ترامپ و معاونش جی‌دی‌ونس با انتقادات تازه درون‌حزبی روبرو شده‌اند. نیکی هیلی، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل اظهارات و موضع‌گیری‌های ونس را "نه چندان سودمند" خواند. لیز چینی از "فاجعه‌ای جبران‌ناپذیر" سخن گفت.نیکی هیلی، عضو حزب جمهوری‌خواه و نماینده سابق ایالات متحده در سازمان ملل متحد اظهارات جی‌دی‌ونس، معاون ترامپ در مورد زنان بی‌فرزند را مورد انتقاد قرار داد. او تصریح کرد: «این سودمند نیست در این باره صبحت کنیم که آیا زنان فرزند دارند یا نه.»

هیلی هم‌حزبی خود، ونس را خطاب قرار داد و گفت: «می‌دانید، اگر می‌خواهید درباره چیزی صبحت کنید، به موضوعات و مضامین سیاسی بپردازید. آمریکاییان هوشمند هستند و نیازمند این همه سر و صدا و هیاهو نیستند که ذهنشان را منحرف کند.»

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اواسط ماه ژوئیه سال جاری جی‌دی ونس را به عنوان معاونش در این کارزار اعلام کرد. چندی بعد ونس به خاطر اظهارات تحقیرآمیزش در مورد زنان بی‌فرزند با انتقادات شدیدی روبرو شد.ونس که خود سه فرزند دارد، در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۲۱ سیاستمداران زن دموکرات را "زنان بی‌فرزند گربه‌دوست" خواند بود. او بعدها گفت که منظورش بد فهمیده شده است.البته این نخستین بار نبود که ونس چنین نظراتی ابراز می‌کرد. او پیشتر خواهان آن شده بود که "بی‌فرزندان در دموکراسی از حقوق کمتری برخوردار باشند و همچنین مالیات بیشتری بپردازند". ونس در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری نیز اظهاراتی تحقیرآمیز در مورد "بی‌فرزندان" ابراز کرده بود.

نیکی هیلی و دونالد ترامپ در آغاز سال جاری میلادی رقیبانی سرسخت در انتخابات مقدماتی درون‌حزبی برای تعیین شدن نامزد جمهوری‌خواهان بودند.هیلی که در دوران ترامپ نماینده ایالات متحده در سازمان ملل بود، صلاحیت روانی ترامپ برای مقام ریاست جمهوری را زیر سوال برده بود. ترامپ نیز به نوبه خود اطلاعاتی دروغین در مورد هم‌حزبی خود پخش کرده و با توهین‌گفته بود که "مغز هیلی به اندازه مغز یک گنجشک است".

با وجود این، پس از آن که ترامپ به عنوان نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری تعیین شد، هیلی در کنگره این حزب در ماه ژوئیه به پشتیبانی از ترامپ برخاست.اما به نظر می رسد با انتخاب ونس به عنوان معاون ترامپ، هیلی دیگر تمایلی نسبت به حمایت تمام قد از رئیس جمهور سابق آمریکا ندارد. همین مسئله می تواند معادلات انتخاباتی را به ضرر جمهوریخواهان و به سود دموکراتها رقم بزند. این همان هدفی است که کامالا هریس و همراهانش به دنبال آن هستند:تبدیل آرای ایجابی ترامپ به آرای خنثی و سلبی! به نظرمی رسد این معادله در حال شکل گیری است! لیز چینی یکی دیگر از سیاستمداران زن از حزب جمهوری‌خواه است که با لحنی تند ترامپ را مورد انتقاد قرار داده است. او در مصاحبه‌ای با شبکه ای‌بی‌سی ترامپ را "تهدیدی برای جمهوری" خواند و گفت: «او حاضر است برای رسیدن به قدرت دست به خشونت بزند؛ خسارتی که جبران‌ناپذیر خواهد بود.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها