کد خبر: 726085
تاریخ انتشار :

جوان: انتصاب مساله‌دارها یعنی شمشیر کشیدن به وفاق ملی

روزنامه جوان با انتقاد از برخی انتصابات دولت نوشت: از قدیم گفته‌اند حرمت امامزاده به متولی آن است، بنابراین دولت محترم برای موفقیت گفتمان «وفاق ملی» بیش و پیش از دیگران از این گفتمان صیانت کند و نگذارد انتصاب‌های مسئله‌دار، مشکوک و ضد وحدت به این مفهوم آسیب برساند.

جوان: انتصاب مساله‌دارها یعنی شمشیر کشیدن به وفاق ملی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز  - روزنامه جوان به نقد انتصابات اخیر در رده مدیران میانی پرداخته نوشته: «در کنار تبیین و تعریف «وفاق ملی» اساسی‌ترین نکته‌ای که رئیس‌جمهور باید مورد توجه قرار دهد و به آن وفادار باشد، چینش کابینه و پذیرش همکارانی در همه سطوح مدیریتی است که به وفاق ملی باور داشته باشند. وگرنه سپردن مشاغل به افراد بد سابقه و محکومان امنیتی نه تنها نقض غرض است که اساساً شمشیر کشیدن به وفاق ملی است. »

روزنامه جوان در ادامه با اشاره به تعامل سازنده مجلس با دولت در تشکیل کابینه و اهمیت توجه به صفات مورد نظر رهبری در انتصاب مدیران میانی، نوشته: اکنون که برخی خبر‌ها از انتصاباتی مشکوک و شبهه‌دار حکایت دارد، باید نسبت به آن هشدار داد و مشفقانه از دولت محترم خواست که نگذارد این رویه غلط، فرصت‌سوز و ضد وفاق، در لایه‌های مختلف مدیریتی جا خوش کند. نطق دیروز رئیس مجلس شورای اسلامی را از این زاویه باید تحلیل کرد. برای دکتر پزشکیان کاملاً محرز شده است که همراهی و همگامی مجلس در تشکیل کابینه چهاردهم و نقش محوری دکتر قالیباف در این فرایند، بسیار تعیین کننده بود. اما همان‌گونه که بار‌ها عنوان شده این همکاری و تعامل یک پروسه دوطرفه است. دولت نمی‌تواند نقش نظارتی مجلس را نادیده بگیرد یا نسبت به آن اعراض کند. نظارت مجلس بخش جدایی‌ناپذیر مجلس است و قرار نیست مجلس از این مهم کوتاه بیاید. اعتماد مجالس به دولت‌ها، تابع قواعد و مقرراتی است و چک سفید امضا نیست. هر یک از اعضای کابینه در حوزه وظایف و مسئولیت‌های خود تعهداتی به مجلس سپرده‌اند و عدول از آن مستوجب سؤال و استیضاح است. 

روزنامه جوان در پایان تاکید کرده که «از قدیم گفته‌اند حرمت امامزاده به متولی آن است، بنابراین دولت محترم برای موفقیت گفتمان «وفاق ملی» بیش و پیش از دیگران از این گفتمان صیانت کند و نگذارد انتصاب‌های مسئله‌دار، مشکوک و ضد وحدت به این مفهوم آسیب برساند. کسی یا کسانی که در بزنگاه‌های مختلف در اردوگاه فتنه و آشوب بوده‌اند، نمی‌توانند همکاران قابل اعتمادی برای دولت وفاق ملی باشند. اینان در خوش‌بینانه‌ترین حالت اگر از رفتار خود هم پشیمان شده باشند صلاحیت جلوس بر مناصب و مشاغل مهم و مؤثر را ندارند چراکه آزموده را آزمودن خطاست.»

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها