کد خبر: 726089
تاریخ انتشار :

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد؛

موقعیت مسعود؛ پزشکیان و چالش مدیران میانی

دولت پزشکیان در مرحله انتصاب مدیران میانی است و به نظر می‌رسد که کم هم چالش در این عرصه ندارد!

موقعیت مسعود؛ پزشکیان و چالش مدیران میانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

نامه نیوز - دولت پزشکیان در مرحله انتصاب مدیران میانی است و به نظر می‌رسد که کم هم چالش در این عرصه ندارد!  از یک طرف اصلاح‌طلبانی که حضور چهره‌های غیر خودی را برنمی‌تابند و مدام هشدار می‌دهند که با سمت دادن به افراد غیر همسو کار از دست دولت در خواهد رفت. از سوی دیگر اصولگرایانی که هر نیروی غیر خودی را زاویه‌دار و مساله‌دار می‌خوانند. نگاهی به برخی روزنامه‌ها مثل کیهان و جوان در روزهای اخیر نشان می‌دهد که این مساله چقدر جدی است. چنانچه همین امروز کیهان دست به دامن دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی شده تا مقابل این رویکرد دولت بایستند. 

کیهان البته اشاره‌ای هم به مجلس کرده است. نطق دیروز قالیباف و تاکید او بر اهمیت رعایت وفاق در رده مدیران میانی نشان می‌دهند که مجلس شورای اسلامی در این راستا منتظر تذکر کیهان نبوده و خود چارچوب‌هایی در نظر دارد. تاکیدات امروز روزنامه خراسان مبنی بر هزینه دار بودن برخی انتصابات و احتمال به خطر افتادن چند وزیر دولت پزشکیان نیز شاهدی بر این مدعا است. 

طبیعی است که طیف تندرو نیز این فرصت را از دست نداده و بر طبل هجمه‌ها بر دولت محکم‌تر می‌کوبیند. مثلا همین اظهارات دیروز رسایی در مجلس. او با بیان اینکه درحال حاضر به قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس عمل نمی‌شود، گفت: «آقای ظریف به دلیل آنکه فرزندش دو تابعیت داشت، استعفا کرد، اما مجددا اعلام کرد که من برگشتم و الان به عنوان معاون راهبردی رئیس‌جمهور کار می‌کند. بنده پیگیری کردم و گفتند که آقای پزشکیان تدبیر کرده و تدبیرش این است که در جلسه سران قوا و با موافقت آنها، ظریف برگشته است. بنده این موضوع را هم از آقای قالیباف و هم از آقای اژه‌ای سوال کردم که هر دو گفتند ما چنین چیزی نداریم. در این شرایط سوال آن است که الان برگشتن ظریف به دولت بر چه اساسی است؟اگر ما اینجا قانون تصویب کنیم، اما آقایان به آن توجه نکنند چه فایده‌ای دارد؟»

وضعیت حاضر یعنی ریزش حامیان پزشکیان و پیوستن چهره‌های مثل شفیعیان به جمع منتقدان، پالس همراه شدن قالیباف با منتقدان دولت و جان گرفتن طیف تندرو؛ قطعا موقعیت خطیری است که دولت پزشکیان باید با تدبیر از آن برون آید. هر اشتباهی در این مرحله می‌تواند دردسرهای بزرگتری برای دولت ایجاد کند . از ریزش سرمایه اجتماعی گرفته تا تقابل جدی با تندروها و دیگر ارکان قدرت. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها